Alla inlägg den 7 september 2007

Av Babbelmoster - 7 september 2007 21:15

Tycker att läsers/bloggers är dåliga på att kommentera här ... vad kan det bero på ... läser dom inte min blogg, eller är det inget intressant skrivet här kanske?

Ni förstår ... ni som läser här ... jag gillar ju att få kommentarer - precis som alla andra bloggare ...

Det är konstigt att man inte kan skriva en kommentar när man är in och läser här ...

Skriv ... det uppskattas verkligen av mig förstår ni!

Av Babbelmoster - 7 september 2007 17:49

Vad är det som gör att statistiken smäller upp i taket så fort någon bloggar om sex? Varför är det så undrar jag? Är svenska folket så svältfödda på sex - så man måste lusläsa precis ALLT som skrivs om sex? Gillar vi denna siffra så mycket? Varför ... Så fort ordet sex nämns, skrivs eller pratas om - då lyssnar folk extra noga, man läser och kan inte låta bli att klicka på en blogg som just publicerat ett inlägg som handlar om ordet sex!

Jag menar - vad förväntar sig folk egentligen att få veta - är det snuskiga detaljer som intresserar ... porr, bröst, kön ... annat smått och gott i benämningen sex! Jag bara frågar och undrar ...

Har sett att många försöker ha sådana rubriker på sina inlägg ... som har med sex att göra ... det drar liksom till sig läsare - precis som sockerbiten drar till sig getingar!

Men om man skriver ett inlägg som handlar om städning eller jobbet ... ja inte fan är det lika intressant! Inte går statistiknålen upp i toppen för dom orden minsann!!! Men är inte det då lika intressant *ler* ... som sex?

Och varför vill vi läsa om sex, är det inte bättre att "göra" det själv då? Är inte det mera intressant ... det förstås - alla kan ju inte göra det av olika orsaker, singellivet t ex.

Ja det här var bara en liten undran så här på kvällskvisten! Har ni något bra svar på min fråga - så tveka inte att kommentera!

Av Babbelmoster - 7 september 2007 17:28

Är det någon av er som kollar på Idolprogrammet? Ja det är det väl förstås ... själv såg jag för första gången den här säsongen alltså - programmet igår! Vilka lustiga typer det finns ... och många tror fullt och fast - att dom är en talang och stjärna! Har dom ingen självkritik - hur vill dom i svensk rikstv stå och "skämma" ut sig så där ... fast det är ju upp till var och en om man vill göra det! Men aldrig att jag skulle ställa upp ... jag menar - hör man inte själv att man inte kan sjunga ...

Det är nästan pinsamt när man kollar på en del! Däremot tycker jag juryn är alldeles för djävliga och elaka - det är vuxenmobbing på hög nivå! Man behöver väl inte vara så elak mot ungdomarna tycker jag! Man kan ju faktiskt uttrycka sig på ett "snällare sätt". Jag tycker verkligen synd om många som står där och får höra både ett och annat elakt ord av juryn.

Och skall vi nu snacka jury ... så tycker jag dom själva är jäkligt osympatiska! Usch ...

Man säger ju att mobbing inte skall förekomma i samhället - att vi skall lära våra barn att inte mobba andra - men vad gör dom vuxna själva då? Jag menar ... det verkar som om TV4 verkligen VILL ha den här formen av mobbingtv! Att det drar tittare ... pengar pengar! Dom verkar gilla den här formen av program ... annars skulle det aldrig tillåtas! Fy fan säger jag - gillar INTE mobbing i några som helst former! Man kan göra människor så illa och ledsna och deppiga ...  

Jag gillar inte vare sig juryn eller programledarna! Men programmet har säkert alldeles nog många tittare ändå, utan mig!

Av Babbelmoster - 7 september 2007 10:54

Första gången när jag startade en blogg, det var på MSN Space och av en ren tillfällighet! Jag bara klickade mig in där för att kolla och vips så hade jag registrerat en blogg och direkt upptäckte jag ju hur fantastiskt roligt det var.

Hade inte kunnat drömma om att jag skulle bli fast direkt … men det blev jag med besked vill jag lova!

Jag hade inte några förutfattade meningar alls om bloggar, visste knappt vad det var.

Sen så den 19 juli 2006 - en kväll - gick jag in på AB:s blogg och registrerade mig där - lika roligt om inte roligare än på Spacet. Och direkt kom kommentarer … man blev bemött av andra som “såg” mig. Då var jag helt såld och fast. Hela sommaren var jag som besatt av bloggen, försummade nog det ena och det andra till förmån för bloggen. Tyvärr … Nu har jag väl ändå kommit till sans … även om det är lika roligt fortfarande. Men jag är inte lika fanatiskt besatt som i fjol sommar.

Ja då kommer det här problemet när man startar en blogg - vad skall den handla om? Har man några planer alls, inte jag i alla fall! Det bara kom eftersom, sånt som jag ville skriva om, jag hade alltid med mig en anteckningsbok för att kvickt kunna skriva ner mina ideér som poppade upp precis var som helst!

Jag hade ingen idé att min blogg skulle handla om bara ett ämne eller så, jag skriver det som händer just nu, det som hänt nyligen eller länge sen, aktuella nyheter från Sverige och världen, om roliga saker, jag lägger in mina älskade bilder … jag skriver om dittan och dattan helt enkelt - så min blogg (eller rättare sagt mina bloggar) är nog ett riktigt hopkok av allt möjligt och omöjligt. Ett riktigt nystan av saker och händelser och ting och bilder. Ett riktigt virrvarr av känslor och funderingar och tankar. Men det är ju JAG och det skall ju min blogg också handla om … och här skriver jag om det jag själv vill och kan och vågar och törs!  

En blogg är ju bloggarens egen Dagbok! Och i den kan det verkligen vara blandad kompott. Men det är väl det som är charmen med en blogg tror jag - att man skriver precis om vad som helst och precis när andan faller på.

Visserligen har jag en receptblogg också … och den handlar ju bara om mat den *ler*.

Men alla mina andra bloggar - var än dom är - så är det ett nystan av mina tankar och känslor och funderingar.

Jag tror nog också att dom flesta resonerar som jag, det blir blandat det alla skriver om. Man håller sig inte enbart till ett ämne eller sakfråga, utan man blandar friskt och det är väl kul, inte bara för dom som läser, utan även för bloggaren, som får skriva om blandade saker.

Av Babbelmoster - 7 september 2007 05:50

Här sitter man då - igen! Igår hade jag så jädrans ont i skallen - migrän - så det blev just ingen bloggning alls för mig ... efter jobbet låg jag mest. Känner av ännu huvudvärken, tog en tablett och for på jobbet! Dumt kanske - jag skulle nog ha stannat hemma och sovit ...

Vädret är kanonfint även idag, +4 grader och sol - det blåser ännu! Men det är ju höst!

Ha en fin dag alla!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards