Alla inlägg den 20 september 2007

Av Babbelmoster - 20 september 2007 13:14

När jag tittar ut genom mitt fönster här på jobbet - ser jag Sveriges egna och vackra färger!

Gula höstlöv och blå himmel!

Det är alltså en helt bedårande vacker höstdag idag!!!

Av Babbelmoster - 20 september 2007 07:52

Man läser ju ibland i bilannonser eller moppeannonser - att fordonet är TJEJKÖRD!! Skulle det vara bra det - är det så dom menar - dom som skriver annonsen? Att det är en fördel om en tjej eller kvinna har kört fordonet och inte en kille eller man. Tydligen så är det andemeningen med detta ordet - tjejkörd. Fordonet har alltså inte farit så illa! Är välbehållet!

Alltså - det är menat - att en person med ett kvinnligt kön - kör försiktigare och lugnare, medans det manliga könet våldkör och är mindre aktsam och inte alls försiktig med sitt fordon. Visst - det ligger nog en del i det påståendet skulle jag tro! För det mesta så vill nog en kille trampa ner gasen lite väl mycket och snurra runt ibland med bilen på en vintrig väg eller "börna" med moppen. Men undantag finns väl alltid även här.

Konstigt egentligen det här med manligt och kvinnligt! Det verkar sitta i generna hos killar att köra fort, gasa och bromsa in häftigt! Dom börjar ju redan i sandlådan med denna "lek" och fortsätter sedan i 15-års åldern när moppen finns där och så när körkortet är i handen - då fortsätter dom även med bilen ...

Ibland brukar jag säga - vägen är ingen lekplats ... man leker inte i trafiken - om man vill fortsätta att leka - ja då tycker jag att man skulle ha stannat kvar i sandlådan!


Av Babbelmoster - 20 september 2007 07:14

Idag slår portarna upp klockan 10 ... till våran nya Galleria här i min stad. Ett bygge som kostat drygt 140 miljoner. Med ett 30-tal butiker och kaféer ... jättekul tycker jag. Alltid kul med nya affärer och nåt nytt att titta på ... Läste i morgontidningen att det jobbats febrilt till sent i natt att slutföra allt till öppningsdagen. Skyltar som skulle upp, varor som skulle packas upp o s v. Nu skall jag inte gå dit idag, men i morgon - har ju semester då! Gallerian är i tre plan och med tre rulltrappor!! Jag tror det kommer att vara kö där utanför vid öppningstiden ... säkert redan nu ... det är ju diverse erbjudanden till dom första kunderna som lockar också antar jag, i dom olika butikerna! Ja se folk ...

Av Babbelmoster - 20 september 2007 05:50

Sitter som vanligt här vid den här tiden. Skönt med torsdag - i morgon har jag en semesterdag ... ännu skönare. Då skall jag fördriva min lediga tid - eller en del av den - på stan. Shoppa lite höstkläder och annat nyttigt och onyggigt!

Trodde inte det skulle bli kallt i natt, kring halv elva igår kväll hade vi +6 grader ... nu på morgonen +0! Det blev fingervantar på ... man skulle ha haft rattmuff - ratten känns kall att hålla i annars!

Nu hör jag att första jobbarkompisen kommer in här ... så jag skall gå och surra med honom och lösa världsproblemen - som vi alltid gör den här tiden på morgonen!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards