Direktlänk till inlägg 23 februari 2008

Vilka ord söker jag?

Av Babbelmoster - 23 februari 2008 07:58

Jag har problem med stavningen idag och behöver hjälp…


  • Jag vill skriva om en svensk uppfinning, men har blandat ihop bokstäverna och skriver CYKLISTFENK. Hur ser den rätta bokstavskombinationen ut?
  • Jag vill skriva om ett land i Asien, men har blandat ihop bokstäverna och skriver TEOLOGMIN. Hur ser den rätta bokstavskombinationen ut?
  • Jag vill skriva om en speciell hundras, men har blandat ihop bokstäverna och skriver ARABLORD. Hur ser den rätta bokstavskombinationen ut?
  • Jag vill skriva om ett djur, men har blandat ihop bokstäverna och skriver RYSKMOL. Hur ser den rätta bokstavskombinationen ut?
  • Jag vill skriva om en maskin som finns i de flesta hushåll, men har blandat ihop bokstäverna och skriver MUMSAGERDA. Hur ser den rätta bokstavskombinationen ut?
  •  
     
    eva

    eva

    23 februari 2008 11:12

    Ja, djuren och hushållsapparaten har jag klarat, men landet och uppfinningen är värre. Tänker inte skriva svaren här, för då kan ju någon tjuvtitta :-) Jag gillar sådana här ordgåtor, så nu ska jag plocka fram papper och penna för att knäcka de två andra. Ha en bra lördag. Kram

    http://carpe-diem.bloggagratis.se

     
    eva

    eva

    23 februari 2008 11:14

    Ps har nu komit på vilket land det är ds. Har alltså bara uppfinngen kvar.

    http://carpe-diem.bloggagratis.se

    Från
        Kom ihåg mig
    URL

    Säkerhetskod
       Spamskydd  

    Kommentar

    Av Babbelmoster - 24 april 2012 11:00


    Jädrans också - nu störtregnar det ser jag! Såååå BRA. Det är ju toppen det här för snön ...       Har lunch som ni nog förstår och vad åt jag då ... jo kycklingsallad - maken säger att jag nog för skörbjugg! hihi Nyss flög en liten pippi i m...

    Av Babbelmoster - 24 april 2012 05:31


      Är det någon av er som har några solstrålar över? Skicka dom vänligen till mig här i norr, för nu är det bara trist och grått väder hela tiden och jag som längtar efter solen! idag är det regndroppar som faller lite lätt och graderna är några p...

    Av Babbelmoster - 23 april 2012 11:51

    Återigen så har jag låtit bloggen ligga i träda! Skäms på mig ... men det blir ju så här när man också är på andra ställen och bloggar ... man glömmer bort någon blogg helt enkelt. Men i alla fall ... här är jag! Våren började så stort att göra s...

    Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:06

    Det är rent otroligt - det är folk som faktiskt läser min blogg - varje dag - trots att jag inte bloggar daglig dags - ibland har jag haft uppehåll på flera månader och ändå är det besökare här på min blogg.     Men det är väldigt få som orkar...

    Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:03


    Hej igen alla bloggisar och eventuellt andra "läsers".   Sitter här på jobbet och har lunch just nu och blev supermätt av min matlåda - bestående av ris och currykyckling och lite kålsallad. Och ett glas vatten till det att skölja ned med. Ti...

    Presentation

    Tiden

    Gästernas bok för avtryck

    Kalender

    Ti On To Fr
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28
    29
    <<< Februari 2008 >>>

    Mitt väder

    klart.se

    Fråga mig

    0 besvarade frågor

    Omröstning

    Längtar du till våren?
     Ja
     Nej

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik

    Muspekare

    Cloudy With A Chance Of Sun

    Ovido - Quiz & Flashcards