Direktlänk till inlägg 3 september 2007

Röker du????

Av Babbelmoster - 3 september 2007 15:15

Hur många av er röker?

Själv gör jag det inte och har aldrig gjort det - jo ett bloss i hela mitt liv! Däremot röker jag ju mycket PASSIVT! Fast jag INTE själv vill det - så är jag tvingad av andra att "dra in röken"! Mycket mindre nu för tiden visserligen - men ändå för mycket när man som jag är irriterad av att andas in röken i luftrören mina!

Jag tycker det är SUPERBRA att det blivit ändring på t ex restauranger och andra offentliga ställen med detta rökande!! För det känns som när jag själv väljer att inte röka, då skall jag inte heller behöva bli utsatt för cigarettrök ändå!

Jag har dessutom sett med egna ögon vad röken kan åstadkomma - som t ex i form av sjukdomen KOL. Min svärfar kunde knappt andas utan syrgas ... jag vet en gång när min man och jag kom hem efter att ha suttit en hel dag hos svärfar på lasarettet ... och sett hur han plågades med sin andning ... jag sa till min son: hör du det - du börjar ALDRIG röka!!! Han svarade: är du tokig - jag hatar ju rök!! Han är själv astmatiker - så han vet hur jobbigt det kan vara med andningen ibland! Men man glömmer ju så lätt - som med allt annat ... så jag är glad för att han inte börjat röka ännu ...

 
 
Zkrivaren

Zkrivaren

3 september 2007 15:20

Min morfar rökte pip, min pappa cigaretter senare ciggarrer o dyl, själv har jag låtit bli stinkpinnarna, men precis som du varit passiv rökare. Bläää.

http://zkrivaren.bloggagratis.se

 
gulligagumman

gulligagumman

3 september 2007 17:58

Jag har rökt, men tagit mitt förnuft tillfånga och slutat. Det är farligt, dyrt, och man luktar fruktansvärt illa när man röker.

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

qvinna

4 september 2007 18:35

Tog mitt förnuft till fånga men dålig ursäkt jag vet har mått så dåligt sista tiden så jag åkte dit men efter bröllopet då du tar jag nya tag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Babbelmoster - 24 april 2012 11:00


Jädrans också - nu störtregnar det ser jag! Såååå BRA. Det är ju toppen det här för snön ...       Har lunch som ni nog förstår och vad åt jag då ... jo kycklingsallad - maken säger att jag nog för skörbjugg! hihi Nyss flög en liten pippi i m...

Av Babbelmoster - 24 april 2012 05:31


  Är det någon av er som har några solstrålar över? Skicka dom vänligen till mig här i norr, för nu är det bara trist och grått väder hela tiden och jag som längtar efter solen! idag är det regndroppar som faller lite lätt och graderna är några p...

Av Babbelmoster - 23 april 2012 11:51

Återigen så har jag låtit bloggen ligga i träda! Skäms på mig ... men det blir ju så här när man också är på andra ställen och bloggar ... man glömmer bort någon blogg helt enkelt. Men i alla fall ... här är jag! Våren började så stort att göra s...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:06

Det är rent otroligt - det är folk som faktiskt läser min blogg - varje dag - trots att jag inte bloggar daglig dags - ibland har jag haft uppehåll på flera månader och ändå är det besökare här på min blogg.     Men det är väldigt få som orkar...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:03


Hej igen alla bloggisar och eventuellt andra "läsers".   Sitter här på jobbet och har lunch just nu och blev supermätt av min matlåda - bestående av ris och currykyckling och lite kålsallad. Och ett glas vatten till det att skölja ned med. Ti...

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards