Direktlänk till inlägg 7 september 2007

Idol 2007

Av Babbelmoster - 7 september 2007 17:28

Är det någon av er som kollar på Idolprogrammet? Ja det är det väl förstås ... själv såg jag för första gången den här säsongen alltså - programmet igår! Vilka lustiga typer det finns ... och många tror fullt och fast - att dom är en talang och stjärna! Har dom ingen självkritik - hur vill dom i svensk rikstv stå och "skämma" ut sig så där ... fast det är ju upp till var och en om man vill göra det! Men aldrig att jag skulle ställa upp ... jag menar - hör man inte själv att man inte kan sjunga ...

Det är nästan pinsamt när man kollar på en del! Däremot tycker jag juryn är alldeles för djävliga och elaka - det är vuxenmobbing på hög nivå! Man behöver väl inte vara så elak mot ungdomarna tycker jag! Man kan ju faktiskt uttrycka sig på ett "snällare sätt". Jag tycker verkligen synd om många som står där och får höra både ett och annat elakt ord av juryn.

Och skall vi nu snacka jury ... så tycker jag dom själva är jäkligt osympatiska! Usch ...

Man säger ju att mobbing inte skall förekomma i samhället - att vi skall lära våra barn att inte mobba andra - men vad gör dom vuxna själva då? Jag menar ... det verkar som om TV4 verkligen VILL ha den här formen av mobbingtv! Att det drar tittare ... pengar pengar! Dom verkar gilla den här formen av program ... annars skulle det aldrig tillåtas! Fy fan säger jag - gillar INTE mobbing i några som helst former! Man kan göra människor så illa och ledsna och deppiga ...  

Jag gillar inte vare sig juryn eller programledarna! Men programmet har säkert alldeles nog många tittare ändå, utan mig!

 
 
trollpackan

trollpackan

7 september 2007 17:47

Mmm, fast det vet de ju när de anmäler sig till programmet...jag menar hur juryn är. De är väldigt rakt på, utom när de ser att det är en peson som kanske inte är "riktigt riktig", de uppförde de sig faktiskt.
Och nej, jag är inte hemma ännu, blir så när man "är egen". Stäger butiken kl. 18.00
trevlig helg!

http://trollpackan

 
Ingen bild

Babbelmoster

7 september 2007 18:00

Jo du har allt rätt där Trollpackan! Alla vet ju hur juryn är ... och ändå söker dom, fast dom inte kan sjunga! Ja det är konstigt. Dom har då minsann självförtroende en del - och det är väl bra att ha förstås!!
Trevlig helg själv!

 
Maggan

Maggan

7 september 2007 21:44

Jag har inte kollat nåt alls av den här säsongen.. Tycker bara att det är så fruktansvärt pinsamt

http://kastrullerna.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Babbelmoster - 24 april 2012 11:00


Jädrans också - nu störtregnar det ser jag! Såååå BRA. Det är ju toppen det här för snön ...       Har lunch som ni nog förstår och vad åt jag då ... jo kycklingsallad - maken säger att jag nog för skörbjugg! hihi Nyss flög en liten pippi i m...

Av Babbelmoster - 24 april 2012 05:31


  Är det någon av er som har några solstrålar över? Skicka dom vänligen till mig här i norr, för nu är det bara trist och grått väder hela tiden och jag som längtar efter solen! idag är det regndroppar som faller lite lätt och graderna är några p...

Av Babbelmoster - 23 april 2012 11:51

Återigen så har jag låtit bloggen ligga i träda! Skäms på mig ... men det blir ju så här när man också är på andra ställen och bloggar ... man glömmer bort någon blogg helt enkelt. Men i alla fall ... här är jag! Våren började så stort att göra s...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:06

Det är rent otroligt - det är folk som faktiskt läser min blogg - varje dag - trots att jag inte bloggar daglig dags - ibland har jag haft uppehåll på flera månader och ändå är det besökare här på min blogg.     Men det är väldigt få som orkar...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:03


Hej igen alla bloggisar och eventuellt andra "läsers".   Sitter här på jobbet och har lunch just nu och blev supermätt av min matlåda - bestående av ris och currykyckling och lite kålsallad. Och ett glas vatten till det att skölja ned med. Ti...

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards