Direktlänk till inlägg 8 september 2007

Tragisk trafikolycka

Av Babbelmoster - 8 september 2007 08:45

Igår vid lunchtid - inträffade en tragisk bilolycka i mitt samhälle! Det var en 38-årig kvinna som kom joggandes eller gåendes på ett övergångsställe och blev påkörd av en bil, med påföljden livshotande skador. Hon vårdas nu på sjukhuset i Umeå - dit hon flögs med helikopter, eftersom hennes skador bedömdes vara så allvarliga - så hon inte kunde behandlas i Sunderbyn (utanför Luleå). Hon ligger på neurologavdelningen med skallskador. Usch ...

Bilföraren var en 18-årig yngling - som hade fått sitt körkort i augusti! Han körde tydligen för fort - det är 50 där vid olycksplatsen. Det är 70 meters bromsspår och dessutom körde han på fel sida av vägen, för att undvika ett farthinder!!!! Den här bilföraren har brustit på många sätt i sin bilkörning och uppmärksamhet! Hemskt ...

1. kört på fel sida vägen

2. kört för fort

3. kört på en människa på ett övergångsställe

Det är klart att denna kille mår skitdåligt efter något sådant här! Det är ju synd om honom också på sätt och vis, men ännu mera synd är det ju om kvinnan som kanske inte överlever, eller får svåra skador för livet - även om hon överlever!!

Tänk så fort ett liv kan förändras, några sekunders bristande uppmärksamhet ... och varför måste man köra så fort frågar jag mig jämt och ständigt! Man kommer inte fram nåt speciellt fortare ändå! Vill man köra fort - kan man väl vistas på racerbanor och inte i allmän trafik! Som jag brukar säga till min son, man behöver inte vara klok för att trampa ner gaspedalen i botten, det kan varenda människa göra - men var så klok så du använder det du fått mellan öronen - hjärnan - använd den och kör förståndigt! Det kan ju ändå inträffa tråkiga saker ... Tycker att om man vill leka i trafiken - då är man inte så pass mogen att man borde ha körkort - då skall man vara kvar i sandlådan! Man riskerar ju inte bara sitt eget liv - utan andras också!

Hoppas verkligen att den här kvinnan klarar sig utan några framtida men - jag ber för henne att det skall gå bra!

 
 
Marianne

Marianne

8 september 2007 21:11

Mycket tragiskt. Att människor ska behöva lida för att en del människor saknar ödmjukhet inför livet. Och leker med både sitt och andras liv. Hoppas grabben mår riktigt dåligt i många år, för det är det enda straff han lär få. Han får säkert behålla sitt körkort också. Jag känner verkligen med kvinnans familj.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Annelie

Annelie

8 september 2007 23:06

Fruktansvärt det som skett.Som du säger så är det väl på sätt och vis synd om pojken också, men det blev till ett alldeles för dyrt pris. Alldeles för många har blivit drabbade pga hans vårdlöshet och omognad.

http://rospinglan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Babbelmoster - 24 april 2012 11:00


Jädrans också - nu störtregnar det ser jag! Såååå BRA. Det är ju toppen det här för snön ...       Har lunch som ni nog förstår och vad åt jag då ... jo kycklingsallad - maken säger att jag nog för skörbjugg! hihi Nyss flög en liten pippi i m...

Av Babbelmoster - 24 april 2012 05:31


  Är det någon av er som har några solstrålar över? Skicka dom vänligen till mig här i norr, för nu är det bara trist och grått väder hela tiden och jag som längtar efter solen! idag är det regndroppar som faller lite lätt och graderna är några p...

Av Babbelmoster - 23 april 2012 11:51

Återigen så har jag låtit bloggen ligga i träda! Skäms på mig ... men det blir ju så här när man också är på andra ställen och bloggar ... man glömmer bort någon blogg helt enkelt. Men i alla fall ... här är jag! Våren började så stort att göra s...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:06

Det är rent otroligt - det är folk som faktiskt läser min blogg - varje dag - trots att jag inte bloggar daglig dags - ibland har jag haft uppehåll på flera månader och ändå är det besökare här på min blogg.     Men det är väldigt få som orkar...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:03


Hej igen alla bloggisar och eventuellt andra "läsers".   Sitter här på jobbet och har lunch just nu och blev supermätt av min matlåda - bestående av ris och currykyckling och lite kålsallad. Och ett glas vatten till det att skölja ned med. Ti...

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards