Direktlänk till inlägg 18 september 2007

Älskar du dig själv? Älskar du din kropp? Erkänner du fel och brister hos dig själv?

Av Babbelmoster - 18 september 2007 10:11

Om man älskar sig själv - med fel och brister - på gott och ont ... då tror jag också att man är kapabel att älska andra människor.

Många människor söker fel och brister hos andra, men glömmer bort sig själv. För alla har vi fel och brister - vi är ju människor och inga robotar. Alla kan och gör också fel. Ingen skam i det - bara vi kan erkänna att vi har gjort fel ... det är förlåtligt då! Stå för dom felen man gör och erkänna det - det tycker jag att vi borde ha lärt oss från barnsben ... Att alltid stå för det man gjort och inte skylla på någon annan ... eller försöka smussla undan och inte erkänna att det är jag som gjort det.

Men visst är det viktigt att kunna älska sig själv ... att gilla dig själv när du ser din spegelbild. Att acceptera din kropp, med alla fel och brister där också, med eller utan rynkor och valkar. Men många kan inte göra detta! Utan skall hela tiden försöka förbättra sig, operera sig, implantat här och där, men många gånger blir det inte alls till det bättre. Jag gillar inte "plastiga" utseenden. Det skall vara naturligt tycker jag. Och förresten - vad är det som säger att en rynka är ful? Eller några gråa hårstrån ... eller en liten rund mage.

Det är en evinnerlig jakt på perfektionism här i världen. Tror många gånger allt detta strävande efter att bli perfekt - gör människor sjuka. Många bantar ju ihjäl sig, blir sjuka av diverse implantat.

Att man sen håller sig i trim, med "normal" motion och bra mat - det skadar ju inte - men inte när det går till "överdrift".

Det finns så mycket annat viktigt här i livet än en perfekt kropp och ett perfekt och snyggt utseende!

Tycker jag i alla fall och dessa ord står jag verkligen för själv!

 
 
Annelie

Annelie

18 september 2007 15:54

Har aldrig haft den perfekta kroppen, även om vissa har tyckt om den. Men då har även jag varit nöjd.Jag tror det lyser igenom om man acceperar sig som vad man är. Just nu har jag för många kilon i bagaget...men dom försvinner med tiden. Min karl älskar mig ändå;-)

http://ulla67.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Babbelmoster - 24 april 2012 11:00


Jädrans också - nu störtregnar det ser jag! Såååå BRA. Det är ju toppen det här för snön ...       Har lunch som ni nog förstår och vad åt jag då ... jo kycklingsallad - maken säger att jag nog för skörbjugg! hihi Nyss flög en liten pippi i m...

Av Babbelmoster - 24 april 2012 05:31


  Är det någon av er som har några solstrålar över? Skicka dom vänligen till mig här i norr, för nu är det bara trist och grått väder hela tiden och jag som längtar efter solen! idag är det regndroppar som faller lite lätt och graderna är några p...

Av Babbelmoster - 23 april 2012 11:51

Återigen så har jag låtit bloggen ligga i träda! Skäms på mig ... men det blir ju så här när man också är på andra ställen och bloggar ... man glömmer bort någon blogg helt enkelt. Men i alla fall ... här är jag! Våren började så stort att göra s...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:06

Det är rent otroligt - det är folk som faktiskt läser min blogg - varje dag - trots att jag inte bloggar daglig dags - ibland har jag haft uppehåll på flera månader och ändå är det besökare här på min blogg.     Men det är väldigt få som orkar...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:03


Hej igen alla bloggisar och eventuellt andra "läsers".   Sitter här på jobbet och har lunch just nu och blev supermätt av min matlåda - bestående av ris och currykyckling och lite kålsallad. Och ett glas vatten till det att skölja ned med. Ti...

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards