Direktlänk till inlägg 22 september 2007

Lördag morgon

Av Babbelmoster - 22 september 2007 08:07

Har varit uppe sen 6 ... denna gråa och blöta lördagmorgon. Det är disigt och kring +8 grader. Det har regnat i natt verkar det som! La mig tidigt igår kväll ... var så trött i hela kroppen - hade ont precis överallt ... och visst känns det fortfarande. Ryggfan är inte snäll alls och höften likaså ... men jag har ändå städat "halva" förrådsrummet (som tjänar som ett gästrum). Var tvungen att ta igen mig lite ... innan jag fortsätter. Har kvar ett fönster till att tvätta och hänga upp nya gardiner och skura golvet och bädda rent i gästsängen.

Har plockat in lite konstgjorda blommor som jag har haft ute på bron ... i amplar.

Sen skall jag iväg och köpa mera ljung och fylla mina fönsterlådor som jag har utanför köksfönstret - det är tre stycken lådor - brukar ha tre ljung i varje och enris, granris eller tallris mellan och sen sätter jag en ljusslinga i allt till advent! Snyggt och mysigt blir det!

Igår var vi på mina svärföräldrars grav och höstpyntade, planterade fyra ljung där och satte dit gravlyktan och tände ett ljus i den. Skall sätta dit mossa och lite granris eller enris senare.

Ja det var lite om igår och idag det ... nu skall jag ila vidare i bloggträsket och läsa och kommentera ... see ya!

 
 
gulligagumman

gulligagumman

22 september 2007 09:55

Hoppas din rygg blir bättre. Fast du får nog dra ner på ditt städande då eller sätta gubben på nåt. Du vet, dom kan också.

Kram

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
Annette

Annette

22 september 2007 13:29

Fler än jag som städar idag:) Jag har precis börjat med min höststädning ute på gården. Har även jag köpt hem lite ljung och tänkte pynta lite kring bron.

http://annettes.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Babbelmoster - 24 april 2012 11:00


Jädrans också - nu störtregnar det ser jag! Såååå BRA. Det är ju toppen det här för snön ...       Har lunch som ni nog förstår och vad åt jag då ... jo kycklingsallad - maken säger att jag nog för skörbjugg! hihi Nyss flög en liten pippi i m...

Av Babbelmoster - 24 april 2012 05:31


  Är det någon av er som har några solstrålar över? Skicka dom vänligen till mig här i norr, för nu är det bara trist och grått väder hela tiden och jag som längtar efter solen! idag är det regndroppar som faller lite lätt och graderna är några p...

Av Babbelmoster - 23 april 2012 11:51

Återigen så har jag låtit bloggen ligga i träda! Skäms på mig ... men det blir ju så här när man också är på andra ställen och bloggar ... man glömmer bort någon blogg helt enkelt. Men i alla fall ... här är jag! Våren började så stort att göra s...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:06

Det är rent otroligt - det är folk som faktiskt läser min blogg - varje dag - trots att jag inte bloggar daglig dags - ibland har jag haft uppehåll på flera månader och ändå är det besökare här på min blogg.     Men det är väldigt få som orkar...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:03


Hej igen alla bloggisar och eventuellt andra "läsers".   Sitter här på jobbet och har lunch just nu och blev supermätt av min matlåda - bestående av ris och currykyckling och lite kålsallad. Och ett glas vatten till det att skölja ned med. Ti...

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards