Alla inlägg under februari 2008

Av Babbelmoster - 15 februari 2008 17:15

Gäsp, vet ni vad ... jag har sovit sen 15-tiden!! Fick så jädrans dåligt i ryggen när jag rännde runt på stan - så jag var tvungen att lägga mig och sträcka ut ryggen. Låg och läste ett tag, men ögonen blev så trött - så jag släckte lampan och somnade på stört!! Det var faktiskt jätteskönt. Vaknade av att höger höft värkte så det inte gick att ligga längre. Ja så är det med mig ... ont både här och där, men glad och positiv ändå.

Köpte min sprayfärg som jag tänkt, även hårtoningen inhandlades, två buketter med tulpaner, en massa mat och toabal, bankaffären hanns också med, glasögonen fixades gratis hos optikern! Köpte lite annat smått och gott på Dollarstore där sprayfärgen inhandlades. Var på Kupan med lite "skrot" som gubben sa, men det kan jag säga att det inte är skrot. Det är bara sånt som jag är less och inte tänker använda mera. Så då får väl någon annan köpa dom sakerna och gardinerna.

Till middag blev det barbequepotatis och köttfärslimpa med pepparsås till och grönt - såååå himla gott!

Gäsp ... är visst inte riktigt vaken ännu ...

Jo jag hann ju upp till sonen också och fyllde på hans kylskåp ... hade med diverse mat till honom.

Av Babbelmoster - 15 februari 2008 05:30

Återigen en ny dag och morgon. Idag blåser det fortfarande ute och det är -5 grader. Känns lite kyligt och så är det halkigt också. Jag lyckades halka till två gånger från parkeringen in till mitt jobb och det är inte så bra för min rygg att sträcka ut benet så där när man halkar till! Det sliter till - inte alls bra!

Idag har jag mycket som jag skall göra. Slutar halv 11 (till lunchen), skall på banken, fixa mina glasögon (som har tappat en liten pytteliten skruv!), köpa hårtoning, svart färg i sprayflaska (skall måla några krukor som just nu är gula), jag skall köpa vin och leverera till en kompis - det är till ett vinlotteri, skall också köpa öl till ett annat lotteri, skall köpa en tulpanbukett, en toapappersbal skall också inhandlas, skall på Kupan och lämna några kartonger som är full i diverse kläder, prylar, gardiner. Ja det var lite av den fullspäckade dagen som jag har framför mig!

Nu är det bara jobb och kaffe som gäller - ha en bra fredag och kramar tills vi hörs igen!!

Av Babbelmoster - 14 februari 2008 08:41

Skulle tro att många köper choklad idag till sina kära ...

*skall du köpa choklad eller något annat kanske och överraska din kära idag?*

Av Babbelmoster - 13 februari 2008 16:48

Nu lämnar jag bloggen för ett tag ... skall ju kolla på skidskytte! Börjar ju alldeles strax ... så vi säger väl hej på ett tag!

Av Babbelmoster - 13 februari 2008 16:26

Vid våran dubbelsäng har vi ju var sitt sängbord, eller som det så fint också heter "nattduksbord". Vilket konstigt namn eller lustigt kanske jag hellre skulle skriva. Natt duk bord ... smaka på det ordet!

*har du något nattduksbord vid din säng?*

* ... och vad har du på detta bordet för saker?*

Jag har en lampa, klockradion, ett bröllopsfotografi på min man och jag själv, flera kort på min son, böcker - flera. Det är med andra ord fullt där!

Av Babbelmoster - 13 februari 2008 15:58

 

Visst är det mysigt att få hem tidningar direkt i brevlådan! I olika perioder har jag prenumererat på diverse vecko- skallertidningar. Alltid spännande och kul att få hem tidningen. Sätta sig vid köksbordet eller sköna fåtöljen - med en kopp kaffe och tidningen i högsta hugg. Bläddra och läsa lite goskvaller! Kolla bilderna och kändisarna på sina fester. En helt annan värld än den man själv lever i - men jag skulle inte vilja byta ut min värld mot deras - hur kända och poppis och rika dom än är! Jag är nöjd med mitt jag.

Nåja det var ju inte om livet som jag skulle skriva - utan om tidningsprenumerationer. Och en naturlig fråga till er blir ju då:

*prenumererar du på någon tidning*?

Vi har ju även våran orts dagstidning PITEÅTIDNINGEN. Skulle verkligen inte vilja vara utan min morrontidning!! Så skönt på morgonen att ta sin kopp och tidningen och läsa vad som hänt i trakten ... det är att sätta guldkant på tillvaron - att läsa en tidning på morgonen med en kopp kaffe!!!

Av Babbelmoster - 13 februari 2008 15:54

Det är ju så populärt det här med att göra om - inte bara människor - utan också lägenheter och hus. Att omdesigna ett rum ... inredningsprogram finns det väl hur gott om som helst. För att inte tala om tidningar och bloggar med design.

Men om du skulle få chansen att någon sådan designers kommer hem till dig ... vad vill du ha hjälp med då? Vilket rum och vilken stil? Brukar du kolla på dom här alla programmen - Roomservice, Bygglov, Äntligen hemma och allt vad dom heter! Jag gör det - absolut - vill ju inte missa dom. Däremot gillar jag inte dom från USA - det är bara flams och trams och tillgjort och "snabba ryck" - tror inte det är kvalitet alls på det dom gör - man kan inte göra ett helt nytt hus på bara några få dagar. Inte hinna få spackel, målningsarbeten och så vidare - att torka på ingen tid alls. Och sen direkt möblera och inreda med saker och gardiner och sånt.

Jag skulle nog gärna vilja se hur dom tänker, hur dom uppfattar oss, vilka färger och prylar och möbler dom väljer, tapeter och mattor.

Det skulle vara kul att få omgjort badrum, vardagsrum ... kanske nåt mera rum. Jag måste ändå säga att jag är i stort väldigt nöjd med det vi har - men det skulle vara en kul grej. Och förrådsrummet skulle jag verkligen vilja få omgjort!!!! Det är jag inte nöjd med alls.

*Berätta hur du tänker - vad skulle du vilja få omgjort "där hemma" hos dig?*

Av Babbelmoster - 13 februari 2008 15:45

Hur ofta köper du lotter och vilka?

Själv köper jag sällan och aldrig lotter ... och då vinner jag ju heller aldrig!

Man kanske skulle ta och köpa!

För ...

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards