Alla inlägg under februari 2008

Av Babbelmoster - 22 februari 2008 05:44

... till helgen alltså! Fredag morgon - nästan bästa morgonen på hela veckan ...

Ute är det verkligen blött och slaskigt - snöar och regnar om vartannat. Det är på plussidan ... det blåser och skall visst börja blåsa ännu mera.

Vaknat med en jäkla huvudvärk - men det är ju inget ovanligt för mig - jag har ju "sånt huvud" ... tyvärr.

Nu skall jag försöka åtgärda skallebangen med kaffe ... har redan hämtat mig en kopp som avnjuts samtidigt som jag skriver här.

Jag vill ju förstås först önska er alla en bra dag ... och som vanligt säga - vi hörs ...

Av Babbelmoster - 21 februari 2008 20:34

Mitt stjärntecken och även min mans är SKYTTEN


* vilket är ditt stjärntecken? *

Av Babbelmoster - 21 februari 2008 20:26

Jag ropar "ÄNTLIGEN" - kommer jag in på Internet!! Har legat nere sedan i eftermiddags ... tills för några minuter sedan. Tror ni att jag har haft abstinens - jo det har jag verkligen!!

Jag tror att jag håller på att bli förkyld, fryser så in i bomben - har huttrat och varit iskall - suttit inbäddad framför tv:n i en pläd. Känner mig snuvig också ... har nyst massor idag på jobbet också. Så nånting spökar för mig ... känner faktiskt i halsen lite strävhet och det är inte kul ... för inte vill jag bli förkyld!!!

Av Babbelmoster - 21 februari 2008 11:42

Det är inte bra att bli arg! Blodtrycket stiger och pulsen höjs, hjärtat slår och dunkar hårt där inne!

Och så blir man glömsk ... hjärnceller dör av ilskan!

Vet ni vad som nyss hände mig??? Nej det är klart att ni inte vet det!!! Jo telefonen ringde här på mitt jobb, jag satt på mig mitt headset och svarade ... Hallå det är B. ... tjenare jaha och ... ??? Vänta det är bäst att ta på sig glasögonen sa jag ... vars fasen har jag glömt dom nu då??? Inga ögon på skrivbordet eller på skallen där jag oftast har dom om jag inte har dom på nästippen!! Hittade dom inte ... försökte se på mitt schema och kallelser som skulle ändras och boka in ny tid för en ändring av utbildning. Jaha - vad händer ... efter samtalet så hittar jag ju då mina glasögon!! Vet ni vart dom var???? Jo på NÄSAN!!!!!! Och jag hade inte märkt detta ... tala om att glasögonen har blivit en del av mig - när jag inte märker att jag har dom på mig!!! Oj oj oj - dags för semester eller pension kanske!!!

Av Babbelmoster - 21 februari 2008 11:07

Fan vad jag blir sur ... har just varit in på Passagen, där jag också har en sedan länge nedlagd blogg, från min första månad som bloggare för flera år sedan när jag startade min bloggarkarriär! Jag har ju dessutom en mailadress på Passagen ... och när jag då tittar in där ... vad skådar mina ögon - grrrrr - jäklars - allt var ju borta!! Jag förstår varför - på vissa ställen är det ju så att om man inte loggar in på sin mailadress - så rensas allt bort därifrån! Men det är ju konstigt att man får behålla sin adress - men inte sina mail!!! På vissa andra ställen är det ju så - att man förlorar allt!!! Jäklar vad jag blir sur och arg och tvär och jäkligt förbannad!!!! Inte fan minns jag ju alla mail som jag hade där ... vissa vill man ju bara ha kvar - så är det ju!!!! Gud så irriterande - jag känner mig riktigt jäkla förbannad just nu!! Men det är ju mitt eget fel förstås ... jag borde ha tänkt på detta - att antingen spara undan mailen på något annat ställe - eller så bara logga in varje månad!! Men man glömmer ju - man är ju inte mer än en människa - med fel och brister och just nu skulle jag vilja vara utan brister och fel - för då hade jag haft mina mail kvar.

Men detta betyder ju ingenting om 100 år ... så nu tar jag och lugnar ner mig med en kopp kaffe! Och sväljer mina jäkla fel och brister och försöker glömma ...

Av Babbelmoster - 21 februari 2008 05:44

Det är snart slut på den här jobbarveckan - inte klokt vad veckorna rullar undan fort!!

Sovit gott även i natt ... känner mig utvilad.

Ute är det bara -1 grad. Skön luft ... hoppas solen tittar fram senare idag.

Min kaffekopp står här bredvid mig förstås ... har smuttat redan och fått i mig dom allra första supergoda dropparna!!!

Nu skall jag snabbtitta in till er andra här ... vi syns och hörs. Ha en bra dag.

Av Babbelmoster - 20 februari 2008 13:21

Jag vill bara säga att jag dricker kaffe just nu!

och njuter oerhört mycket ...

Av Babbelmoster - 20 februari 2008 11:06

Alla längtar vi efter något eller någon ... någon gång eller hur? Det kan vara längtan efter en viss person, eller händelse, årstid, tidpunkt, resa  osv.

Längtan är nog viktigt att ha i sitt liv tror jag. Det stimulerar sinnet och tankarna.

Just nu längtar jag efter den härliga våren och sommaren förstås. Jag längtar efter semester ... jag längtar efter att resa. Jag längtar efter mina filmer som jag beställt och andra små nära ting. För längtan behöver ju inte vara stora saker eller händelser - det kan vara små nästan obetydliga ting och händelser ... men det är något som man själv vill ha eller som man strävar efter. Längtan är personlig och bara något som du själv kan känna - andra känner andra sorts längtan!

* vad längtar just du efter? *

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards