Alla inlägg under september 2007

Av Babbelmoster - 25 september 2007 15:38

Dags för några extremt viktiga vardagsbetraktelser igen. Det finns, dessvärre, människor som gör följande:

Låter fliken sitta kvar på mjölkpaketet istället för att kasta den
Drar bort skyddsfolien på smörpaketet till hälften och låter den sitta kvar tills paketet är tomt 
Lägger smörknivar och osthyvlar i kylskåpet
Kastar matrester, skräp och annat i diskhon istället för direkt i soptunnan

Frågan är nu: är det samma personer som utför följande handlingar?

Äter upp hela äpplet, inklusive kärnhus, skaft och klisterlapp
Äter upp hela kiwin, inklusive skalet

Är du en av dom?

Av Babbelmoster - 25 september 2007 15:28

Min personliga åsikt är att det är mycket

fräschare att avlägsna hår på vissa delar på kroppen, men man behöver

ju inte överdriva kanske.
Fast egentligen handlar ju det om

vad man själv trivs med.
Det blir ju allt vanligare att killar rakar sig ...

inte bara i ansiktet utan även på kroppen.
Killar har ju i regel mycket mer kroppsbehåring

än vad tjejer har.
Är det okvinnligt eller omanligt med kroppsbehåring?

Alltså som kvinna anses man att vara okvinnlig om man inte avlägsnar hår

och många anser män som omanliga om de gör det?
Snacka om dubbla budskap?
Vad föredrar man hos sin partner?
Håriga ben, hårig under armarna, hårig på bröstet.... Ber du din partner avlägsna hår?

Av Babbelmoster - 25 september 2007 15:16

Hur lång tid är tio år?                     

Fråga paret som nyligen skilt sig.

Hur lång tid är tre år?

Fråga en nybakad student.

Hur lång tid är ett år?

Fråga eleven som måste gå om nian.               

Hur lång tid är en månad?

Fråga mamman till en för tidigt född baby.

Hur lång tid är en vecka?

Fråga chefredaktören på en veckotidning.

Hur lång tid är en timme?

Fråga de nyförälskade som väntar på att träffas.

Hur lång tid är en minut?

Fråga den som just missade flyget, tåget eller bussen.

Hur lång tid är en sekund?

Fråga den som överlevt en olycka

Hur lång tid är en hundradels sekund?

Fråga den som tagit silver i OS.

TIDEN VÄNTAR INTE PÅ NÅGON, VÄRDESÄTT VARJE ÖGONBLICK!

Av Babbelmoster - 25 september 2007 05:34

God morgon i stugorna runt om i cyberrymden. Här sitter jag nu - har precis kommit till mitt jobb - börjar ju jobba först halv 7! Men är här alltid vid denna tiden ...

Ute är det varmt för årstiden ... +13 grader halv 5! Blåser rejält också - det är väl därför som jag har haft jävligt värk igår i hela kroppen. Har nog regnat också lite i natt - det är lite blött ute. Mörkt som i kolsäcken när jag tittar ut ...

Skall hämta mig en kopp kaffe i automaten som finns bara några steg ifrån mig - det gäller att ha nära till härligheten!!

Ha en bra dag - vi hörs säkert senare idag.

Skall till min sjukgymnast idag ... behövs verkligen. Jag är så spänd i min vänstra axel och detta far ju ner mot ryggen också känner jag.

Av Babbelmoster - 24 september 2007 17:16

Alla kan nog hålla med mig om detta ... vi behöver ALLA närhet! Oavsett ålder och kön ... alla behöver känna en annan människas styrka, kramar, smekningar, ömhet ... att få och att få ge! Det är väl fint och helt enkelt underbart!

Av Babbelmoster - 24 september 2007 16:53

BARA 5 CM LÅNG

MEN

TILLFREDSTÄLLER

KVINNOR VARJE

DAG !!!

Av Babbelmoster - 24 september 2007 16:38


När två personer älskar varandra så är det för många ett ganska naturligt steg att de förlovar sig!
Kärlek mellan två personer har med harmoni och trygghet att göra, det behöver ju inte bevisas genom att man förlovar sig.
Men att förlova sig - är ändå symbol "för att det är vi".

Och säkert mångas dröm - speciellt flickornas!

Vi förlovade oss efter ett och ett halvt års sällskap.

Däremot tog det hela 14 år innan vi gifte oss ...

fråga mig inte varför.

Det blir ju så där ibland,

man bara fortsätter på samma spår

och gör inget annat.

Så helt plötsligt sa min blivande man -

är det inte detsamma att vi gifter oss?

Och visst tyckte även jag det!!!

Så det blev så till slut -

ett enkelt bröllop ...

precis som vi ville.

Jag har faktiskt aldrig själv haft

några sådana storslagna

bröllopsdrömmar om sagobröllop,

massor med folk, mat, dryck

och tjusig klänning.

Jag och min man blev ändå lyckliga tillsammans

utan det där storslagna bröllopet!

Så det är ju inte bara händelsen och sakerna

som gör lycka - det är personerna

som det handlar om - som gör sin egen lycka!

Eller olycka ...

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards