Alla inlägg den 2 januari 2008

Av Babbelmoster - 2 januari 2008 19:12

Alla hurrar och skålar och det är glada leenden över hela världen när vi går in i ett nytt år ... varför? Är det något att fira att ett år till av vårat liv gått förlorat och somnat in och att vi blir äldre? En tanke som slog mig igår när jag såg från världens alla hörn ... fyrverkerier och firande på nyårsnatten.

Varför firar vi så mycket ett nytt år??? Kan någon ge mig ett bra svar på den frågan?

Är det något alldeles fantastiskt för oss människor att ett nytt år startar eller vad är det som är så otroligt med ett nytt år????

Är ett nytt år något som skall ge oss något bra, är ett nytt år en garanti att allt blir bättre, att nu skall vi starta för början - vi skall banta, sluta röka, motionera mera ... varför kan man inte börja med det i april eller i augusti - varför är det alltid "nystart" just vid nyåret??? Allt sånt där positivt skall startas upp just då - vid nyår! Varför undrar jag?

Egentligen så vet jag inte själv vad det är för något speciellt med nyår! Man skålar och pussar på munnen sin käraste ... ger löften som inte hålls, har förväntningar som spricker ... det positiva man tänkte och trodde skulle ske, blir något negativt ... som vanligt ...

Bara en tanke från mig till er andra ... vad tycker ni om nyår? Vilka är era tankar om denna min fråga till er?

Av Babbelmoster - 2 januari 2008 19:04

En undran och fråga så här på nya året ...

... känner du någon här på bloggen privat? Har du kanske en kompis, släkting som bloggar här på "vår bloggplats"?

Jag känner ingen själv privat av dom som jag har kontakt med här på bloggen, men visst skulle det vara himla kul om någon kompis eller släkting också bloggade här!!

Av Babbelmoster - 2 januari 2008 19:02

Har du börjat städa bort julen ännu? Eller när tänker du sätta igång med det? Själv har jag börjat lite smått ... plockat bort ganska så mycket julprylar redan, blir väldigt fort less på tomtar och sånt - tomtarna hör hemma hos mig före julen - inte efter - då skall dom få komma ner i sina kartonger och invänta nästa juletid. Nu kommer jag väl att plocka bort allt i helgen och sätta upp nya gardiner - härligt! Då går vi mot ljusare tider igen! Livet snurrar på, liksom årstiderna!

Av Babbelmoster - 2 januari 2008 05:33

Jobbet idag, for på jobbet redan 05.20 ... börjar ju jobba först 06.30 Men då hinner jag ju med att skriva God morgon till er *ler*.

Ute är det skön luft, -4 grader.

Var sååå himla trött igår - kan väl tro att det var sviter från nyårsaftonen! Vilade några timmar på eftermiddagen och var ändå trött tidigt på kvällen.

Idag måste jag verkligen och handla, har inte velat handla mat i onödan sedan julhandlingen. Men nu är jag tvungen!

Vi får höras senare ... nu önskar jag er förstås en bra dag med allt vad ni tänker göra - kram från en lite halvtrött kvinna!!!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards