Alla inlägg den 31 januari 2008

Av Babbelmoster - 31 januari 2008 11:21

Tänk - nu är årets allra första och långa och framför allt tråkiga och mörka månad slut idag! Denna månad lägger sig sakta till ro och dör, slumrar in - för att åter vakna upp om ett år igen! Skönt säger jag ...

Vi går mot ljusare och varmare tider. Inte mig emot - våren är en sån härlig och underbar tid. Med längre och ljusare dagar, takdropp som hörs, fågelkvitter, folk som börjar tina fram överallt ... lättare kläder och skor som man får ta på sig. Allt - bara så mycket mera positivare än vinterhalvåret.

Det är nedförsbacke mot våren och sommaren känns det som och det kommer att gå himla fort också ... Planering för vårbruket börjar ta sin form i hjärnan ... vilka blommor skall man plantera och vilka frösorter skall köpas. Skall jag ha paprika, squash, gurka, örtkryddor i år också?

Det är bara positiva tankar med våren för mig! Energin kommer också tillbaka i och med ljuset och solen ... åh vad jag längtar att få sitta ute på altanen och njuta med en kopp kaffe och solstrålar som lyser på mig. Höra fågelkvitter och vindens sus i trädkronorna! Ahh - du ljuva vår ... vinter - lägg dig ner och dö!

Idag har vi verkligen ett riktigt härligt vinterväder, det är visserligen kallt - 13 grader när jag var hem nu på lunchen ... men solen strålar i kapp med mitt eget humör!!! För jag är glad - men tänker inte berätta det för någon alls - bara för min man och det är INTE som ni tror!!! Jag är bara glad över livet och min familj.

Av Babbelmoster - 31 januari 2008 05:37

God morgon säger jag

precis som vanligt den här tiden till er.

Har precis kommit till mitt jobb

och sitter här - utan kaffekopp den här gången.

Men det skall alldeles strax stå en kopp bredvid mig.

Jag har kallt idag ... -11 grader.

Idag skall jag och hämta en bukett blommor

som jag har beställt i måndags,

det är till en jobbarkompis som går i pension idag.

Har ju redan tidigare fixat klart album med alla

namnen i som har deltagit i insamlingen

till presenten - som jag också fixat klart i måndags.

Hans närmaste jobbarkompisar och chef,

skall gå och äta lunch med honom idag.

Sen blir det middag tillsammans med honom

någon gång i mars ...

Det är en lite vemodig känsla när jobbarkompisar

försvinner från ens närhet,

när man har jobbat så länge på samma ställe

som jag har gjort och som faktiskt dom allra

flesta här har gjort. Så känns det ...

Man blir ju som en familj hela bunten.

Känner varandra himla bra ...

Men inget att göra åt detta - livets gång är det ju!

***

Nu skall jag inte vara sentimental här på morgonen -

utan önskar er en bra dag och nu ilar jag iväg

till kaffeautomaten - som fungerar så bra!!!!

Fick ju en ny här på avdelningen -

kostnad: 25 000 kr!

Men det är ett måste att få kaffe under sin jobbardag!!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards