Alla inlägg den 18 januari 2008

Av Babbelmoster - 18 januari 2008 18:26

Ingen har väl gått miste om stormvarningen som utfärdats av SMHI. Det skall ju blåsa ordentligt hårt över södra landsändan och även upp över landet ... med ordentligt mycket nederbörd i sitt släptåg.

Även vi här i Norrland skall få blåst och cirkus 1 till 2 dm nysnö!! Trevligt --- mja inte vet jag det precis! Men det är väl bara att acceptera när och om det kommer!

Jag hörde att räddningstjänsten i Jönköpings län hade uppmanat människorna där att hålla sig inomhus ...

Det var fara för människor, dyra materiella skador väntades och diverse andra problem i stormens släptåg!

Låter som om hela Sverige bara väntar - på nåt mäktigt och stort som skall dra in över oss under kvällen!

Vädrets makter är enorma, farliga, fashinerande, otrevliga, hemska, kraftiga.

Av Babbelmoster - 18 januari 2008 05:41

Jaha då sitter jag här vid min kära dator igen! Efter att ha tagit mig hit genom ett mycket vintrigt och snöigt landskap! För igår eftermiddag och kväll - började det snöa här hos mig, efter att ha hällregnat i flera dagar!! Och varit flera plusgrader - även nattetid. Så nu är det frostigt och alldeles vitt ute igen och det är stora lapphandskar som dalar ner skall jag säga er. Träden har massor med vitt puder över sina grenar ...

Det är ju lovat skitväder i morgon - men det kanske kommer tidigare ...

Jaja ... det är bara att gilla läget eller hur! Vädret kan vi ännu inte rå på helt.

Nu skall jag som vanligt dricka mitt goda kaffe och känna dom här livsandarna riktigt vakna till liv - vi hörs väl.

Ni får ursäkta mig om jag inte bloggade nåt igår kväll ... men jag har ju haft så jädrans huvudvärk och dåligt i nacken och i ögonen nu hela veckan och dom två sista dagarna har varit värst!!! Så det var bara att vila knoppen igår!!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards