Alla inlägg den 4 januari 2008

Av Babbelmoster - 4 januari 2008 14:07

Det luktar citron över hela huset ... har torkat hela köket med rengöringsmedel med citron i. Hela köksinredningen, precis allt i köket har fått sig en citrondoftande hinna över sig!! Luktar friskt kan jag lova.

Sen sist vi hördes har jag hunnit med att förrutom sovrummet, datarummet, badrummet, lilla toan, tvättstugan - även städat köket alltså! Puh känns minsann i hela kroppen ... ryggen och höften börjar göra sig ordentligt påminda! Jag vet att jag borde ta det lilla lugna - men det här är sån jag är - även om jag vet att jag får ont efter ett sånt här städpass ... så kan jag inte låta bli att städa så här mycket - det är en tillfredsställelse som jag får när det är gjort! Nu skall jag ta det lilla lugna sen ... bara dammsuga av golven och så fortsätta i morgon med resten av huset och skura golven. Jo köksgardinerna skall jag stryka och hänga upp sen efter middagen.

Har ju även hunnit se lite skidor och hejat på våran skiddrottning Charlotte Kalla - vilken suverän i skidspåret - så osvensk i sitt sätt att bara vara en vinnare - vilken vinnarskalle denna tjejen har!! Jag gratulerar henne till vinsten förstås och önskar henne fortsatt lycka till i spåren.

Har förberett middagen - som bara kommer att bestå av ris, stekt korv med svartpepparsås - enkelt men gott!

Av Babbelmoster - 4 januari 2008 07:20

Återigen har jag vaknat upp till en ny dag ... en ledig dag dessutom! Inte illa ... somnade väl någon gång efter 24-tiden ... vaknade efter halv 6 och steg upp - då var min man redan uppe och hade klätt på sig, gjort kaffe och tagit in tidningen!

Han skulle vara klockan 7 på servicegenomgång med en av våra två bilar ...

Och jag håller på att städa nu - har precis städat klart i sovrummet och datarummet! Tänkte att nu måste jag väl ändå sätta mig vid datorn en liten stund ... sen skall jag fortsätta med badrum och lilltoan.

Ute är det ännu mörkt - kolmörkt - och bara -3 grader. Ingen nederbörd ...

Skall byta köksgardiner också hade jag tänkt och förstås ta bort det sista av julen. Igår tog jag bort i en del rum adventsstakar och stjärnor. Lite trist faktiskt - för det är mysigt att ha dom i fönstren - lyser så vackert tycker jag.

Nu måste jag nog fortsätta - det duger inte att sitta här och såsa till!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards