Alla inlägg den 14 januari 2008

Av Babbelmoster - 14 januari 2008 12:27

Vill bara på detta enkla men ack så tacksamma sättet, få säga ett STORT TACK till er ALLA för era goa kommentarer!

Jag blir så himla glad när jag ser att någon skrivit! Och nu har ni verkligen skrivit, både mycket och långt!! Härligt med dessa kommentarer!!!

TACK än en gång och KRAM.

Av Babbelmoster - 14 januari 2008 11:45

Usch för gammalt smink ! 

Det finns massor med bakterier i gammalt smink. Ditt smink ligger med största sannolikhet i rumsvärmen i flera månader, kanske upp till flera år – för vissa produkter. Sminket har kanske till och med legat ändå varmare, som t ex när det transporteras i bilen en varm sommardag, liggandes i sminkväskan. Då är det verkligen mumma för bacilluskerna. Det är en flora av oljor och fetter - både animaliska, vegetabiliska och konstgjorda – tillsammans med en mängd kemikalier – man behöver inte fundera så värst länge förrän man inser att sådant omöjligt kan hålla flera månader och år. Inte ens i kylskåp håller smink i evighet - men ändå lite längre. Har du krämer, läppstift, parfymer, deodoranter, så förvara dem med fördel i kylskåpet tills det är dags att börja använda dem. Du kan även märka sminket när du köper det med en liten vattenfast penna. Byt även ut puder- och rougeborstar samt ögonskuggeapplikatorer med jämna mellanrum. Så städa genast ur lilla sminkväskan – kasta den i tvättmaskinen – eller köp en ny ...


Så här länge håller ditt smink:
Mascara: 3-6 månader
Fuktighetsbevarande kräm, puder, underlagskräm, concealer och rengöringsmedel: 6-8 månader
Ögonskugga, rouge, läppglans, läppstift och toningsmedel: 12 månader
Eyeliner och läpp-penna: 18 månader


Av Babbelmoster - 14 januari 2008 11:21

En pyroman härjar i min stad ... väldigt olustigt är det!

Inatt brann en byggnad ned till grunden som kallas för Strömlidastugan - har varit restaurang där under många år och med många olika ägare. Denna stuga låg högst upp på en ordentlig höjd ... med en superfin utsikt över kanalen som går genom min stad ... utsikt över staden också förstås!! Mycket vackert där uppe ... men nu är alltså stugan ett minne blott!

I somras brandhärjades ju flera av kyrkstugorna i den gamla kyrkstaden i Öjebyn ... i helgen är det någon som tänt eld i ett vedupplag mitt i ett bostadsområde, för några veckor sedan brann en gammal byggnad ner till grunden och samma helg eldhärjades en närbutik/kiosk och innehavaren fanns inlåst och avliden i ett utrymme bakom affären!!!!!!!!

Vad händer här i min lilla idylliska stad??????

Av Babbelmoster - 14 januari 2008 11:07

*ler* nu har jag varit på morgon till Step-In ... träffat min sjukgymnast och fått lära mig balansera på en pilatesboll! Inte lätt alltid - men ack så bra att lära sig, tränar upp balansen, styrkan i rygg- och magmusklerna nåt så effektivt!! Det KÄNNS MYCKET redan nu i ryggen och magen kan jag tala om!! Då har det väl tagit och gjort någon nytta för mina s k muskler där!!!

Fick ett träningsprogram med 9 olika övningar ... faktiskt superkul tycker jag att det är och eftersom jag redan har köpt en sån boll hemma ... så börjar träningen efter jobbet!! Jippi ...

Hoppas denna positiva träningskänslan sitter i - LÄNGE LÄNGE LÄNGE!!!!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards