Alla inlägg den 30 januari 2008

Av Babbelmoster - 30 januari 2008 15:40

Har beställt idag dessa nya möbler som vi skall ha i köket ... jag har så mycket velat ha köksbord i svart ... helst också runt bord, men nu hittade jag dessa i Cellbes av alla kataloger! Och jag bara blev direkt så förälskad i möblerna ... Det är även detta sidebord med ... ursnyggt tycker jag!! Längtar längtar ... så jädrans mycket så det är inte klokt alltså. Nu skall dessa furumöbler ut från köket som vi har haft alldeles för länge där - jag är så superless på dom - även om det är rejäla möbler det också! Men ibland blir man bara så less på allt som är rejält - man kan ju aldrig byta ut dom - ja så tycker åtminstone karlarna!! Men jag som vill ha svart svart och åter svart - är ju hur glad som helst och ännu gladare blev jag när min man också gillade möblerna och tyckte som jag - även i detta fallet!! Får väl fota när jag fått dom och möblerat klart i mitt kök!

Tra la la va jag é glad idag ...

Av Babbelmoster - 30 januari 2008 14:44

Rio laddar för den årliga karnevalen,

med att dela ut 20 miljoner kondomer - GRATIS. Jag antar att denna "gåvan" verkligen kommer att behövas i denna glädjeyra och karnevalsstämning som inträder nu på lördag ...

Hur många nya oönskade graviditeter kommer att ske, hur många kommer att få någon könssjukdom eller ännu värre - bli HIV-smittad!

För hur många kondomer som än delas ut - kommer det ändå att vara många som inte använder dessa skydd!

Där vinet går in - där går vettet ut! Så är det bara ...

Men om man nu ser till karnevalen och det färgranna spektaklet - så måste det vara en otrolig upplevelse att vara där ... Dom gör ju vansinnigt vackra och läckra dräkter och plymer och fordon ... vilken upplevelse i färg och musik och dans ...

Av Babbelmoster - 30 januari 2008 14:37

Ni som följt med i min blogg

har ju kunnat läsa för ett tag sedan

om att det har rasat några anlagda bränder!

I helgen slog polisen till mot tre adresser

och häktade tre stycken ynglingar,

15, 16 och 18 år gamla!

Kompisar med varandra ...

Dom har erkänt att dom varit inblandade

och anlagt bränderna på Storstrand och Strömlidastugan.

Storstrand var en stor gammal byggnad - anrik sådan.

Ett kulturminne, oskattbart minne.

Strömlidastugan var under många år pub, restaurang

med ett vansinnigt bra läge ...

med utsikt över kanalen och hela staden.

Ligger högt uppe på en höjd alltså.

Jag tänker på dessa killar,

vad tänkte dom -

när dom tände på?

Detta kommer dom ju att ha med sig

i sitt livs kappsäck, hela livet har dom detta i bagaget.

Dom kommer alltid att få bli kallade för

"mordbrännare" och pyromaner ...

Jag säger - stackars ynglingar och stackars anhöriga!

Vad vill man bevisa, eller säga ...

med att anlägga bränder?

Hur tänker man, tänker man överhuvudtaget?

Har man ånger, samvetsförebråelse?

Har dom föräldrar som bryr sig?

Eller är dom ensammen -

ingen vuxen i närheten som bryr sig?

Kan man sova gott om nätterna?

Fungerar man ute i samhället efter detta?

Vilsna själar, sökande efter något - men vad ...

trygghet och kärlek.

Dom två grundläggande behoven en människa har!

Är det dessa två behoven som dessa ynglingar saknar i sina liv

och vill fylla med något surrogat -

som bränder -

men det måste vara en dålig ersättning

för trygghet och kärlek.

Jag undrar om dom är känslokalla individer?

Eller har dom något som kan kallas för känslor inombords,

någonstans djupt där inne ...

Vågar dom inte visa känslor?

Vad tänker dom - vad känner dom ...

när dom tittar på sitt verk,

branden dom själva startat?

Upphetsning, glädje, ånger, spänning,

eller ingenting.

Jag har själv inga svar på mina egna frågor -

jag vet bara att dessa ynglingar har ödelagt sina egna liv

med en tändsticka ...

Tragiskt är vad det är!

Hoppas dom kan få någon hjälp -

för det behöver dom!

Eller är det för sent!

Av Babbelmoster - 30 januari 2008 05:36

Ja ni får sova -

medans jag sitter här och plitar

med lite trötta ögon och alldeles ensam.

Kaffekoppen står bredvid mig förstås

vad annars?

Ute är det - 4 grader och mörkt

som alltid den här årstiden.

Har sovit gott i natt - skönt

Just nu kliar det så vansinnigt i näsan,

brukar man inte säga att någon skall förarga en då?

Hoppas så inte är fallet!!

Vill ju inte behöva bli arg ... är liksom inte min stil.

Slutar babbla för tillfället och återkommer under dagen!

Ha en jättebra onsdag alla.

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards