Alla inlägg den 12 januari 2008

Av Babbelmoster - 12 januari 2008 14:02

Nu är jag nyfiken igen här ... undrar över vad ni alla jobbar med, vad har ni för yrke, sysselsättning???

Själv är jag "kontorskladd" som jag brukar säga *ler* ... på skämt alltså - är kontorist/sekreterare/kaffekokerska/"mamma" ... allt i ett alltså på jobbet ... min yrkesroll är sekreterare. Fast nu för tiden så ser ju inte sekreteraryrket ut som det gjorde förr i tiden ... denna roll har helt och hållet nästan försvunnit, man jobbar mycket mera självständigt mot förr. Har ju fruktansvärt mycket olika arbetsuppgifter ... mycket varierande jobb! Jobbar "mot många" ... inte som förr - bara mot någon chef! Har många år i yrket - men nog har det förändrats mycket under årens lopp ... både på gott och på ont - fast mest på gott tror jag.

Så goa bloggare ... svara på denna min fråga - VAD JOBBAR DU MED ... ELLER VAD ÄR DU UTBILDAD TILL?

Av Babbelmoster - 12 januari 2008 08:25

Det verkar som om alla människor - förrutom jag då ...

såg Lets Dance igår kväll.

Vem slogs ut - om nu någon gjorde det första gången?

Berätta ...

Hade tänkt se programmet, men hamnade mitt i en

basketmatch på en annan kanal -

och med ett hjärta som klappar speciellt för sport

av alla de slag, så fastnade jag framför det programmet istället.

Jag och gubben min ...

Men skall försöka kolla på reprisen i morgon

om jag nu kommer ihåg den - brukar ju vara extremt svårt

att komma ihåg att kolla på repriserna!! Man håller ju

alltid på med något annat då ...

Men ni som såg programmet - berätta lite!

Av Babbelmoster - 12 januari 2008 06:45

Nog är det väl ändå märkligt att man vaknar tidigt när man är ledig ... först vaknade jag kring halv 5 tiden ... men lyckades slumra in igen ... för att vakna före sex-tiden. Då var mannen i huset redan uppe och vid datorn, hade gjort kaffe och tagit in tidningen. Nu är han ute och skottar infarten!

Vädret fortsätter att vara milt för årstiden, på noll ligger temperaturen. Det har snöat några centimeter i natt ... bättre det än som det var igår morse - regn!

Tvättmaskinen är redan igång ... sen skall det bäddas - men först vädrar jag ordentligt i sovrummet - vill ha in frisk luft där efter nattens sovtimmar!

Nu skall jag fortsätta läsa vad ni andra skrivit - so long för ett tag.

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards