Alla inlägg den 19 januari 2008

Av Babbelmoster - 19 januari 2008 12:03

Visst är det så - mina vänner - att vädret påverkar oss väldigt mycket! Är det sol så får vi en massa god energi från den och man har lust att göra precis allt! Det tar liksom inte emot. Man känner sig pigg och positiv. Men är det trist väder, regn och annat ruskväder och mörkt ute - visst känner man av den förlamande tröttheten då mycket mera? Man har ingen lust att göra nåt egentligen. Så det här med väder är viktigt för oss människor - solen ger oss energi och mörkret gör oss supertrötta och griniga.

Så med denna slutsats önskar jag verkligen att SOLEN kommer snart till oss alla - för här i Norrbotten där jag bor - har vi verkligen inte sett mycket av den stora, gula, härliga, varma och ljuvliga lampan under den här vintern. Inte många soltimmar alls ... bara mörker, gråväder och dis. Jag säger fy fan och antar att många håller med mig!

Jag dyrkar SOLEN och hatar mörkret!

Av Babbelmoster - 19 januari 2008 09:53

Ja här har det satt igång att både snöa och blåsa mera ... väldigt blöt snö är det också ... bara vatten i den. Mörkt och dystert väder alltså - som i övriga landet.

Har varit och handlat på Konsum som jag skrev tidigare att jag skulle göra och köpte mig en tulpanbukett - lite glädje och hopp om våren i det här trista vädret tyckte jag att jag behövde! Så nu står en gul bukett och pryder mitt köksbord!!

Av Babbelmoster - 19 januari 2008 08:17

... lördag härligt ... men varför skall man vakna klockan brått jämt! Vet ni när mina ögon slogs upp - helt utan att jag själv ville det! Jo redan klockan 5 - i natt! Jag menar - lite längre kan man väl få sova när man är ledig ... Gubben min steg upp strax efter mig ...

Ute är det på nollan - plussidan - och regn - hade faktiskt förväntat mig snöstorm ... men inte ännu i alla fall. Det kommer säkert - det är ju lovat det ...

Skall åka upp på Konsum - bara en liten bit ifrån där jag bor - nu direkt när dom öppnar klockan 9 - skönt att göra bort handlingen i lugn och ro ... sen är det ju en massa sport man skall glo på - skidskytte och sånt och senare i kväll hockey! Sportfåne som man är - så finns det alltid nåt bra att titta på.

Annars är det väl det vanliga göromålen en lördag ... tvätta, stryka, torka damm, skura, bädda rent i sängen ... ja ni vet - åtminstone kvinnorna vet *ler*.

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards