Alla inlägg den 28 januari 2008

Av Babbelmoster - 28 januari 2008 18:59

Blommor av nåt slag har vi väl alla i fönstren våra. Men är dom döda, levande eller konstgjorda - det är frågan?

Själv har jag bara konstgjort sedan lång tid tillbaka - varför - jo därför att min son är allergisk! Det är klart - det går säkert bra med gröna växter, men det blev så när han blev astmatisk att jag helt frångick dom levande blommorna och bytte ut dom mot konstgjorda. Har aldrig förr tyckt om plats- eller tygblommor - men nu var jag ju tvungen ... Det gick väl bra, jag slapp ju sätta om blommorna *ler*. Och komma ihåg att vattna dom. Men visst är det nåt speciellt med levande växter!! Helt klart ...

Först blev det blandat gröna och blommande ... sen bara gröna växter. Och nu är det mest bara strån, bollar ... ja ni vet vad jag menar. Hoppas jag ... Har rensat ut nästan alla blommande ... hade vansinnigt mycket av den sorten förr. Och stora benjaminfikusar ... ganska så många - höga ... som jag möblerade i vardagsrummet med. Bara samlar damm gör dom ... så ut med dom!

Men nu undrar ju jag förstås - vad har ni för typ av blommor i era fönster???

Av Babbelmoster - 28 januari 2008 18:50

Har tränat i kväll - både med hantlar och med bollen. Gjorde mitt hantelprogram två gånger ... säkert för mycket - det kändes! Mina övningar - 9 stycken är det - gjordes med bollen också.

Har faktiskt haft sedan förra veckan jäkligt ont i vänstra axeln, efter snöskottningen blev det sämre ... har därför inte gjort hantelövningarna sedan förra onsdagen. Men nu gjorde jag alltså två gånger! Onödigt säkert ... för inte känns det bra. Precis som om det är inflammerat ordentligt känns det som, ömmar och värker och svårt att sträcka upp den ... men jag är så jädrans dum och envis - så nu skulle hantelövningarna ändå göras - två omgångar! Är man tokig eller är man galen!! När man har nog ont ... Jag i ett nötskal är det ...

Av Babbelmoster - 28 januari 2008 16:40

Jag skrattar åt mig själv!

Vet ni vad jag nyss gjorde?

Nej det är klart att ni inte vet det -

men då skall jag berätta det för er.

Jo ... jag gick till datorn, från köket -

hade redan tagit på mig ett par glasögon i köket,

har alltid även ett par liggandes vid datorn.

Och jag sätter mig i stolen och tar mina dataglasögon

och skall sätta på mig dom ---

*ler* ... då upptäcker jag ju att jag redan har ett par på näsan!

Tala om senil, demens och allmänt glömsk och gaggig!!

Tur man kan skratta åt sig själv *ler*.

Annars skulle man kanske deppa ihop.

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards