Alla inlägg den 5 januari 2008

Av Babbelmoster - 5 januari 2008 19:45

Har druckit ett glas av denna goa dryck ... påbörjat glas två!

Av Babbelmoster - 5 januari 2008 18:44

Skulle så mycket vilja ha ett runt köksbord i svart högblank färg med stolar i samma stil förstås - helst skinnklädda dynor!

Just nu har vi ett furubord som en jobbarkompis till min man har gjort en gång i tiden, stolarna köpte vi till på en möbelbutik. Bordet är skitsnyggt måste jag säga, men man blir ju ändå less på möblerna till slut - vi har haft dessa möbler skitlänge!!!

Vad har du för köksmöbler, vilken form har ditt köksbord? Är det runt eller fyrkantigt, eller kanske ovalt! Har du skinnklädda stolar???

Av Babbelmoster - 5 januari 2008 18:23

Idag åkte min man och jag, sedan vi varit och handlat på Kvantum, till havsbadet, mera känt som Pite Havsbad. Vi åkte ner till stranden och havet för att kolla där. Vädret har ju varit soligt - men kallt idag. Nu är det bara -5, men i morse -12. Nåväl när vi kom ner till havet, såg vi att det var helt öppet hav! Ingen is, bara närmast strandkanten låg issörjan och spolade upp och ner på stranden, det blåste också ganska så mycket där nere och vågorna skvalpade bra mot strandkanten. Jag vet aldrig under hela mitt liv att jag varit med om helt öppet havsvatten i januari månad här uppe! Ovanligt måste jag säga. Jag tog i alla fall en hel del kort med min mobil - så jag får väl lägga in bilder sen.

Av Babbelmoster - 5 januari 2008 08:04

Det är lördag idag ... skönt! Vaknat upp till en kall dag, i horisonten verkar det som om det blir en vacker dag - det är ljust där nämligen. Solen håller på att vakna lite smått! Jag är minsann vaken ... har städat mitt "gröna rum" redan ... och druckit otaliga koppar med kaffe och ätit två knäckemackor med pastej på! Gott ... Nu skall jag fortsätta med hallen - städa alltså! Sen skall vi på Kvantum (ICA) och handla lite ... skall också göra upp lite mat för veckan som kommer! Min man börjar ju om att jobba då - han har ju varit ledig sedan före jul, medans stackars jag har fått jobba *ler*. Förresten - jag glömde ju att säga graderna - det är hela -12 grader, brrrrr. Nu skall jag ta och stryka köksgardinerna så dom kommer upp i fönstret - jag har ett stort fönster i köket, så gardiner vill jag fort som tusan ha upp - det är alldeles för mycket insyn annars!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards