Alla inlägg den 9 januari 2008

Av Babbelmoster - 9 januari 2008 20:10

Ursäkta mig mina trogna läsare ... har inte haft tid med bloggen idag ... - det är ju så här ibland - att JOBBET tar sån jäkla tid *ASG*. Så jag hinner inte blogga ...

Och ni skriver så mycket, så det tar nästan all min tid att läsa igenom och kommentera här och där, jag hinner ju inte skriva själv nåt *ler*. Men ni är ursäktad, jag gillar att läsa "er" alla!

Ja vad har dagen bjudit på då - jo utbildningen som jag skrev om i morse - det nya Intranetet som vi skall börja med på mitt företag. Alla avdelningar har ju redan nu - sedan 1999 - egna hemsidor! Mycket bra ... och nu skall det alltså bli helt likadant över hela koncernen! Samma stuk alltså överallt! Med med eget innehåll förstås. Och jag har lärt mig nu idag detta nya Intranet! Tyckte det var kul, lärde mig det fort ... hann lägga in mycket från det gamla till det nya ... men skall ju fortsätta dom närmaste dagarna med att föra över dokumenten. Vi skall köra dubbelt under januari ...

Annars har det varit jäkligt mycket annat på jobbet också - full rulle. Hade lunch mellan 12.10 - 12.20 bara --- snabbåt min matlåda och fortsatte med mitt slit och släp. Åt inne på kontoret mitt ... fan så stressad jag var och jäkligt ont i huvudet fick jag ju också - har ju lunch annars 10.30 och att vänta så där länge innan man får äta - när man ingen frukost äter - det är tufft det! Därav skallebangen alltså! Nåja ... efter att ha käkat en tablett minskade det onda allt eftersom! Har varit duktigt även idag med hantlarna ... varje dag i veckan - i måndags två gånger!

Ja se det var lite om min dag - som mest bestod i arbete!

Av Babbelmoster - 9 januari 2008 19:26

Tänker vara fräck och fråga er om ni fått fortkörnings- eller parkeringsböter någon gång? Faktiskt aldrig (ännu - är det bäst att skriva!) jag! Hoppas det fortsätter så också ... inget kul med dyra böter ... det skulle kännas försmädligt och onödigt om man skulle behöva böta en massa tusenlappar - som man hellre kunde lägga på mycket roligare saker ...  

Av Babbelmoster - 9 januari 2008 19:21

Ibland när det kliar bakom ryggen så önskar jag att jag hade mycket längre armar än vad som faktiskt är fallet - man når ju inte dit på den fläcken som det kliar på!!!!!!!!! Nog är det väl konstigt eller hur? Precis överallt annars når man - men inte där det kliar. Fan också.

Som det är med mina axlar ... speciellt då den vänstra ... så är jag ju så jädrans styv p g a värk och sånt skit. Alldeles styv i armarna och axlarna - men inte styv i korken *ler*. Man skulle ha en knapp någonstans på kroppen och kunna trycka på den och vips - så blir armarna lite längre! Men då kanske man skulle vara för robotlik och det vill jag ju inte!!! Måste nog köpa mig en sån där "kliförlängararm" som jag har sett någonstans!

Av Babbelmoster - 9 januari 2008 06:02

Kort och gott - God Morgon på er! Hoppas natten varit riktigt lång och bra ... jag har sovit gott måste jag säga.

Utetemperaturen ligger på nollan ... plussidan. Inte klokt alltså ... det är ingen vintertemperatur alls. Det flingar lite lätt fortfarande också.

Idag har jag flera möten och utbildning här på mitt jobb. Vi skall starta upp ett nytt Intranet och jag sköter ju om min avdelnings (Underhållsavdelningens) egen sida ... så det är klart man måste lära sig detta! Har skött om våran egen sida i många år redan ... men nu som sagt - ett nytt skall tas i bruk under våren.

Ny kaffeautomat kom igår ... härligt härligt! Nu är det så enkelt igen att få sig en stärkande kopp eller flera *ler*. Har redan hunnit dricka min första här! Och köpt mig en matlåda, potatisburgare med bacon - supergott!

Ha en fortsatt bra dag alla ...

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards