Alla inlägg den 22 januari 2008

Av Babbelmoster - 22 januari 2008 13:08

Jag gick en kurs genom mitt jobb för några år sedan ... Där hörde man talas om "komfortzon ... är lika med tryggheten".

Det är för vissa människor svårt att kliva utanför den här kända zonen, tryggheten ... komfortzonen. Du känner dig säker och trygg så länge du är innanför den här "ringen". Men så fort du kliver utanför denna zonen - så känner du dig osäker ... otrygg. Men samtidigt - om man gör detta och lyckas ... så växer man som människa. Att prova något helt nytt och främmande, det gör så man får självförtroende. Man ser att man visst klarar av något annat än det vanliga!

Jag tror många stannar kvar på sina arbetsplatser, även om dom inte trivs där, bara för att dom är trygga där och kan jobbet. Dom vågar inte prova något nytt och främmande ... tänk att vi skall vara så rädda för det okända vi människor eller åtminstone en del av oss!

Komfortzonen är trygg ... men att ta steget utanför den ... kan göra att du växer som individ! Så ta ett kliv om du känner för det ... var inte rädd - det kan inte mer än gå åt skogen!

Hur ofta kliver du utanför din trygga cirkel?

Av Babbelmoster - 22 januari 2008 11:06


Så fick vi det avklarat:

-  var män får sin styrka ifrån  
- och varför kvinnor från och till känner sig tömda på energi !!

Av Babbelmoster - 22 januari 2008 10:59

Att krama en medmänniska tycker jag är oerhört fint och bra. Men ibland kan kramar också misstolkas - tas för helt fel orsak.

En man och kvinna kan faktiskt kramas utan att det behöver "vara något" mellan dom. Som kvinna eller som man, kan man tycka om det motsatta könet - som en vän, kompis, medmänniska ... det behöver inte vara vare sig sexuellt eller andra sådana känslor med i kramen. Jag tycker det kramas alldeles för lite i vårt samhälle. Alla behöver kramar - oavsett ålder, kön. Det är den mänskliga närheten mellan två personer som är oerhört viktig tror jag.

En kram kan ges också för att trösta någon som har det jobbigt. En kram kan ges i ren och skär glädje över att ses! En kram kan också ges om man skall skiljas för ett tag ... någon reser bort.

Jag kan bara konstatera att ... en kram behövs mellan oss människor och att kramar är viktiga i vårat kalla samhälle! Så var inte rädda för att kramas ... beröring mellan människor är viktigt! Glöm aldrig det ... för tänk - hur skulle världen se ut om vi gick omkring som robotar allihopa, kalla och stela. Värmen som en kram har ... känns verkligen!

Kram kram kram på er alla bloggare å läsers.

Av Babbelmoster - 22 januari 2008 10:49

Ibland funderar jag över hur många gånger per dag - som jag torkar torrt eller rent med min kökstrasa! HUR MÅNGA GÅNGER SOM HELST skulle jag vilja säga! Det är inte klokt hur många gånger man vrider ur och torkar, det är på bänken, spisen och bordet och kylskåpsdörrarna. Det är hela tiden den här jäkla trasan används ... Kan tydligen inte tåla en endaste liten vattendroppe eller smula - utan då är jag där och torkar!

Jag byter ofta trasa ... det måste vara rena bakteriehärden i en trasa. Man känner ju att det börjar lukta fort, beroende på vad man torkat med den.

Man kan väl snart ha nött upp diskbänken och spisen med allt torkande!

Av Babbelmoster - 22 januari 2008 10:21


Nån som provat på en sån här "trampmaskin" och är den i så fall effektiv????

Föreställer mig att det skall vara superbra med en sån här som man kan använda framför tv:n och när man står och "bara hänger" där hemma. Man kan stå och trampa och samtidigt läsa i sin bok ... verkar bra övning för rumpan om inte annat ...

Av Babbelmoster - 22 januari 2008 05:40

Återigen har en ny dag randats ... och jag har fått den förmånen och gåvan att återigen kliva upp från min säng! Det är verkligen något att vara tacksam för - har ni tänkt på det? Vi tar så mycket för självklart här i världen, men det är inte alls självklart för alla. Så man skall nog vara tacksam så länge man orkar och kan kliva upp, även om det är mitt i natten ... och jag är tacksam!

På väderfronten intet nytt kan man säga, -2 och blåst.

Stod och surrade med en skiftare som kom samtidigt som mig, han börjar sitt förmiddagsskift klockan 6 nu på morgonen och slutar 18 i kväll. Han tycker jag är otroligt morronpigg ... och visst är jag det! Kan inte alls neka till det!

Nu är det min sedvanliga kaffetarm som gör sig hörd ... och vi hörs väl senare ... ha nu en toppenbra tisdag och njut av den gråa vardagen!! Det tänker jag göra - kram.

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards