Alla inlägg under oktober 2007

Av Babbelmoster - 28 oktober 2007 11:52

Har varit ute på gården, rensat i en del land och klippt ner två spireabuskar och en rosenbuske. Krattat lite och gjort fint i krukor med mossa.

Det var +7.5 grader redan klockan halv 7 i morse ... mycket grått, regnet hänger i luften och det blåser ... men ändå skönt ute ... nu är det väl dryga +8.

Igår blev det inte så mycket till bloggning för min del, var in på stan och handlade lite. Var på Dollarstore, ÖB, Apoteket och mannen till Systemet. Gick runt lite på stan. På Byxtorget - ett litet trevligt torg mitt i stan ... pågick det handel ... korvförsäljning, brödförsäljning, sylt, saft och marmeladförsäljning. Dessutom hade dom 2 ton pumpor som man fick köpa och karva ut till Halloween. Mysigt och trevligt inslag i stadsbilden var det ... mycket folk förstås i farten.

Sen när vi kom hem, fick vi främmande ... kul - en f d granne som kom förbi och hälsade på - hans fru är i Småland hos sina systrar några dagar ... Det  här paret och vi - byggde våra hus med en månads mellanrum ... vi har umgåtts i 20 år alltså!!! Mycket roligt har vi hunnit med, vi har firat nyåren jämt tillsammans - vartannat år hos varandra. Vi bodde som sagt var väldigt nära varandra ... bara ett hus mellan dom och oss. Och våra pojkar är nästan jämngamla - bara ett års skillnad mellan dom ... Även om dom är 10 år drygt äldre än oss, så har vi ändå haft skitkul tillsammans!! Åldern spelar inte alltid någon roll, om man är så att säga på samma våglängd och det är vi verkligen - vi och dom!! Hon brukade säga - du är mitt reservskafferi!! Om man fick slut på nåt då man bakade eller lagade mat - så sprang man bara över till grannen!!! Bra att ha grannar ...

Av Babbelmoster - 28 oktober 2007 11:52

Har varit ute på gården, rensat i en del land och klippt ner två spireabuskar och en rosenbuske. Krattat lite och gjort fint i krukor med mossa.

Det var +7.5 grader redan klockan halv 7 i morse ... mycket grått, regnet hänger i luften och det blåser ... men ändå skönt ute ... nu är det väl dryga +8.

Igår blev det inte så mycket till bloggning för min del, var in på stan och handlade lite. Var på Dollarstore, ÖB, Apoteket och mannen till Systemet. Gick runt lite på stan. På Byxtorget - ett litet trevligt torg mitt i stan ... pågick det handel ... korvförsäljning, brödförsäljning, sylt, saft och marmeladförsäljning. Dessutom hade dom 2 ton pumpor som man fick köpa och karva ut till Halloween. Mysigt och trevligt inslag i stadsbilden var det ... mycket folk förstås i farten.

Sen när vi kom hem, fick vi främmande ... kul - en f d granne som kom förbi och hälsade på - hans fru är i Småland hos sina systrar några dagar ... Det  här paret och vi - byggde våra hus med en månads mellanrum ... vi har umgåtts i 20 år alltså!!! Mycket roligt har vi hunnit med, vi har firat nyåren jämt tillsammans - vartannat år hos varandra. Vi bodde som sagt var väldigt nära varandra ... bara ett hus mellan dom och oss. Och våra pojkar är nästan jämngamla - bara ett års skillnad mellan dom ... Även om dom är 10 år drygt äldre än oss, så har vi ändå haft skitkul tillsammans!! Åldern spelar inte alltid någon roll, om man är så att säga på samma våglängd och det är vi verkligen - vi och dom!! Hon brukade säga - du är mitt reservskafferi!! Om man fick slut på nåt då man bakade eller lagade mat - så sprang man bara över till grannen!!! Bra att ha grannar ...

Av Babbelmoster - 26 oktober 2007 13:14

Så sitter jag här ... efter frissabesöket och shoppingturen.

Det är ju inte billigt att färga håret ... 580 kr kostade det ... men det var nog värt det ändå. Blev snyggt, mörkbrun bottenfärg och blonda slingor ... så nu ser man ut som en annan *ler*.

Efter frissan - gick jag och shoppade lite grann. Följde med både det ena och det andra och konstigt nog några ljuslyktor *ler*. Brickor, bordstabletter ... massor med olika örhängen - små ploppar och ringar i olika storlekar - har ju tre hål på vänstra örsnibben och två på högra. Så det går ju åt några åt gången!!

Jag hade faktiskt tänkt handla mera - men jag blev helt enkelt döless ... så jag for bara och handlade mat och så hem. När jag svängde in på infarten - så höll min man på att klippa häcken! Och det håller han fortfarande på med - när jag kom hem var klockan halv tolv och nu är den kvart över ett!!

Jag har stekt två regnbågsöringar som jag fick av en jobbarkompis igår, som hennes man hade fiskat upp ... i en tjärn - bara strax nedanför där vi bor. Stekte massor med lök och morötter till - ugnsstekte allt förstås. Och så har jag stek lever ... min man är galen i helstekt lever och massor med lök där med. Det stinker lök i hela huset ... men det är gott.

Av Babbelmoster - 25 oktober 2007 18:17

Jag måste bara skriva ett litet inlägg till innan tv:n ...

Var precis ut nu på bron för att tända mina ljuslyktor där ... och mitt emot där vi bor ... tvärs över stora vägen ... är det ett dagis och skola. Det verkar vara höstfest där, en massa barnarop och skratt och glam ... och massor med brasor som lyser upp höstmörkret. Det luktar grillad korv och eld ... jag tycker det är mysigt ... barnen verkar ha jätteroligt och så skall det vara!!!

Av Babbelmoster - 25 oktober 2007 17:59

Jag säger: förbannade blogg som tar så mycket av min redan alldeles för dyrbara tid! Den här bloggen tar såååå mycket tid från allt annat som jag faktiskt hellre borde göra och måste göra!!! Kan INTE slita mig härifrån ... man skriver, kommenterar och läser --- det slutar aldrig. Man hittar nya bloggar, nya intressanta ämnen och inlägg ... vackra bilder, underbara bloggare, sjukt intressanta inlägg, roliga och sorgliga inlägg ... i en ALDRIG sinande ström!!!

Nu måste jag göra något annat - har ju suttit här - för böveln - i flera timmar, nacken värker och bränner och mina fingrar börjar att stelna och faktiskt göra ont!!! Har ju suttit hela dagen på jobbet framför datorn och så fortsätter man när man kommer hem - ÄR MAN INTE RIKTIGT KLOK!!!!!

Nu går jag ...

... skall kolla på Navy CIS kl 18.30

Av Babbelmoster - 25 oktober 2007 16:30

Ja vad är det för djur som döljer sig i den här bilden - kan du se det???

Av Babbelmoster - 25 oktober 2007 16:17

Tänk om man kunde beställa en sån där

städfé ... som kom när man så önskade och

städade i huset ... gjorde fint i alla vrår och skrymslen.

Det vore inte dumt det!

Bara kunna lägga upp fötterna på pallen

och sitta skönt och titta på när hon -

för nog skulle det vara en hon -

var så säker -

for fram över alla rummen

och putsade och fejade överallt.

Kanske någon gång i framtiden

detta går ... vem vet!

En god städfé - det vore inte helt fel

... eller hur alla kvinnor!!!

Så vi också kunde få ta det lugnt

någon enstaka gång i vårt eget hem!

Av Babbelmoster - 25 oktober 2007 15:24

Jaha och vad gör ni då precis i detta nu? Bloggar ni kanske - som jag. Eller är det middagsförberedelserna som är i gång för fullt, kanske lite tvättning och städning till och med???

Som sagt - jag bloggar och tänker snart fixa lite käk till mig själv. Min man har precis åkt till sitt jobb, så han har ätit köttsoppa. Men det skall inte jag äta - inte för att jag inte gillar det - utan bara därför!

Sen skall jag väl blogga resten av kvällen ... se tv förstås, läsa ... plocka och dona som vanligt här hemma. Ta en promenad också ... lite nytta måste man väl göra också *ler*.

Konstigt - det finns alltid nåt att göra ...

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards