Alla inlägg under oktober 2007

Av Babbelmoster - 18 oktober 2007 12:54

Har ni något bra svar till min undran?

Är det bara "kärringar", kvinnor, fruntimmer

som skvallrar?

Det heter ju

SKVALLERKÄRRINGAR!

Nu tror jag ju också att det finns män,

som är precis lika skvallriga som kvinnor.

För ett är då säkert,

det är inte bara vi - kvinnor som skvallrar

och far med osanning och är vetandesjuka!

Det finns även män som är det ...

någon som säger emot mig!

Av Babbelmoster - 18 oktober 2007 12:09

Googlar du ibland, varje dag eller någon gång då och då?

Vilken sökmotor använder du dig av - helst?

Vilken tycker du är bäst?

Och vilket ord googlade du senast på?

:::

Jag använder mig alltid av

Google,

den är bäst tycker jag!

Helt klart.

Vilket ord googlade jag sist på ...

måste fundera ett tag ...

det var -

jo det var ju

SYJUNTA!!!

Av Babbelmoster - 18 oktober 2007 11:59

Hur är du som människa?

Jag menar ...

är du

optimist

eller

pessimist?

Ser du possitivt på saker och ting,

eller deppar du och tycker allt är skit!

Själv är jag en väldigt stor optimist!

Livet blir så så mycket lättare att

leva om man ser ljust på saker och ting!

:::

Men vi är ju olika personligheter förstås

och sådant påverkar nog också hur vi är och tänker.

Men jag är en obotlig optimist!

Och det är jag oerhört tacksam och glad för

... att jag alltid ser glatt och ljust på livet.

Visst, nog är jag också ledsen och nere ibland,

konstigt vore det väl annars ...

men i det stora hela är jag alltid glad och optimistisk!

:::

Hur är du då - pessimist eller optimist?

Av Babbelmoster - 18 oktober 2007 08:41

Konstigt det här med hur männen

tolkar våra "kvinnoträffar".

Jag kan bara gå till hur det är på mitt jobb.

Om vi sitter några kvinnor och samtalar ...

och en man kommer -

vet ni vad han säger då?

Jo det vet ni nog -

åtminstone ni kvinnor!

Jo han säger:

HAR NI SYJUNTA?

Då skall han vara ROLIG!

Och vitsig på oss kvinnors bekostnad ...

Varför säger han så ...

bara för att kvinnor sitter och pratar

med varandra ...

Det är precis som om vi kvinnor

bara SVAMMELPRATAR!

Inte har något

VIKTIGT

att säga,

bara

SVAMMEL!

:::

Men så är det ju inte alls,

eller hur tjejer!

Vi kvinnor kan -

både det ena och det andra!

Och allt som kommer ur våra munnar,

är faktiskt inte bara trash och svammel!

Pyttsan gubbar,

syjunta ...

jag som inte ser att sy och hatar symaskinen!

Baaaa ...


Av Babbelmoster - 17 oktober 2007 14:19

Begravningen är över ... väldigt vackert och fint var det - även om stundens allvar och sorg är väldigt jobbig!

Kapellet var ett litet "sött" och ljust ställe, det var "knöktjockt" med folk, det blev till att sätta ut extrastolar i gången och en del hamnade allra längst bak - nästan vid utgången!

Det är ju alltid jobbigt med begravningar, även om det inte är en nära anhörig! Man känner ju varandra väl när man jobbat ihop i så många år ... dagligen ...

Men hur än det är - så är livet tvunget att gå vidare ... glädje och sorg är livet och följs åt hela tiden - även om man bara jämt vill ha glädje i sitt liv!!  Tårarna är aldrig långt borta en sån här gång ... men dom får komma - det är helt naturligt för oss människor att gråta och vara ledsna!

Vädret hade inte kunnat vara bättre idag! Ett vackert och soligt och varmt höstväder, med strålar som lyste in genom kapellfönstren och gav ett vackert lyster på kistan - som var vit ...

Livet är förgängligt och mycket skört - var rädda om varandra där ute! Våran tid är så kort här på jorden ... varför bråka bort den, varför vara osams och kriga! Varför kan vi människor inte leva i fred och harmoni med varandra?



Av Babbelmoster - 17 oktober 2007 13:51

Jag läser och blir bestört, berörs av detta. Har läst förr om just kannibalismen, men kan INTE förstå hur någon människa kan längta efter att äta en annan människa! Och att dessutom annonsera om detta på Internet, sen att det finns människor som VILL BLI UPPÄTNA!!!! Hur sjuka människor finns det egentligen? För detta är att vara sjuk ... störd ... det är så obehagligt att det finns människor som går omkring "där ute" och har en sådan läggning! Man vet aldrig när den kommer fram och dom gör någon annan människa illa på grund av kannibalismens dragning!

Han säger själv att han är "i stort sett en helt normal människa"! Men det tycker INTE jag!!!

Av Babbelmoster - 17 oktober 2007 05:48

God morgon

Trött ännu

Dricker kaffe

Sitter på jobbet

Skall på begravning kl 11 idag

Mörkt ute

+ 5 grader

Dagen börjar så smått nu

Önskar alla en bra dag

Vi hörs senare

Av Babbelmoster - 16 oktober 2007 14:45

Dimman ligger tät över allt där ute, det är fuktigt i luften ... små vattendroppar lägger sig över dom fåtal löv som finns kvar på träden, för att sedan droppa ner på marken. Det är väldigt grått ute, inte ens ordentligt dagsljus idag är det! Det blåser och är allmänt "uschligt" väder! En sån här dag är det skönt att kura ihop sig under en fleecefilt i stugvärmen, läsande en god bok ... dricka sitt kaffe och tända lite värmeljus runt omkring sig!!


Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards