Alla inlägg under oktober 2007

Av Babbelmoster - 16 oktober 2007 14:05

Du som äter på jobbet och har med dig en matlåda, vad brukar du ha i den? Köper du kanske "färdig mat" ... finns ju så mycket att välja mellan nu för tiden! Eller är det rester från middagen ... eller har du kanske möjlighet att köpa en matlåda på ditt arbete?

Det kan jag göra, våran restaurang levererar även matlådor till våra automater - runt om i hela fabriken, så det går alldeles utmärkt att köpa här på jobbet ... vi köper bara polletter i växeln. Och detta dras då på våran lön en gång i månaden - superbra. Annars blir det väl alltid över några matrester från gårdagens middag eller så blir det att man köper en panpizza eller paj ... sallad till. Räcker alldeles utmärkt tycker jag! Behöver ju inte vara så märkvärdigt alls. Eftersom jag bor nära mitt jobb, så åker jag ju hem ibland under lunchen ... då kan det bli en filtallrik eller bara två mackor!

Men hur ser din matlåda ut?

Av Babbelmoster - 16 oktober 2007 05:45

MODIGT:

Du kommer hem stupfull mitt i natten och ser din fru ligga i sängen men hon sover inte. Du ställer fram en stol och placerar den precis framför henne och sätter dig i den. När hon frågar vad f-n du sysslar med, så säger du bara att du vill sitta på första bänkraden när cirkusen börjar.

MODIGARE:

Du kommer hem stupfull mitt i natten och ser att din fru står och väntar på dig i dörren med en kvast och du säger: ” städar du eller förbereder du dig på en flygtur?”

MODIGAST:

Du kommer hem stupfull mitt i natten, luktar parfym, har läppstift på kragen och din fru står och observerar dig med mord i blicken. Du går fram till henne, daskar till henne på stjärten och säger “nu är det din tur!”.

Av Babbelmoster - 15 oktober 2007 17:34

Eftermiddag, jobbet avslutat strax före 16,

lite övertid blev det, slutar annars 15.30

:::

Hem och fixade lite käk, blev inte så mycket idag -

vi åt faktiskt så enkelt som jordgubbskräm

och mackor!

Räcker gott och väl .. när man ätit rejäl lunch!

:::

Min man hade med sig i sin matlåda -

isterband och potatis och förstås rödbetor.

Han älskar denna maträtten!

Mat för en KARLAKARL!

:::

Själv hade jag ju kyckling och couscous -

som jag kan äta hur mycket som helst av ...

det är ju bara sååååå himmelsk gott!

:::

I morgon skall mannen få fläskpannkaka och sylt

i sin matlåda.

Jag äter nog bara en panpizza som finns i frysen.

Det får räcka.

Och nåt grönt till.

Tomater ... fast det är ju rött *ler*.

Jag kan leva på "gamla meriter" ...

:::

Vi har haft ett underbart höstväder idag,

sol och vindstilla och +7 grader.

Helt enkelt så vackert ute.

Så här skall hösten vara och det länge.

Ingen snö vill jag ha ...

inget regn heller för den delen.

:::

Mannen var bort till sopstationen med flera

kartonger med mjölkpaket, tidningar, glas,

plåt och plastartiklar.

Det är inte klokt vad sopor det blir.

Jag är supernoga med sorteringen också!!

:::

Hur noga är du???

Sopsorterar du noga eller inte alls?

:::

:

Av Babbelmoster - 15 oktober 2007 13:11

Detta tycker jag är fruktansvärt - att gifta bort små barn. Utan att dom begriper vad det är  frågan om, eller att dom inte har en chans att säga NEJ! Att få BESTÄMMA SJÄLVA ÖVER SITT EGET LIV!!!!! Jag tycker att ALLA MÄNNISKOR MÅSTE FÅ BESTÄMMA SJÄLVA - vem dom vill gifta sig med, eller om dom vill skilja sig ...

Detta år 2007 - skall alla människor väl kunna och ta det beslutet själva, ingen annan skall bestämma över deras liv och leverne! Vi lever i ett modernt samhälle, men tyvärr så har inte detta moderna genomsyrats i alla länder! Uråldriga kulturer och seder lever ännu kvar i vissa delar av världen, tyvärr i detta fallet. Visst är det bra med seder och bruk, som fortlever i årtusenden, men inte när det gäller att människor är "livegna"!

Jag tycker detta är så hemskt, ett barn måste få vara barn!

Av Babbelmoster - 15 oktober 2007 05:40

God morgon

Måndag

Ny vecka

Arbetsdag

Trött,

men vaken

Sovit gott i natt

Mörkt ute

+0 grader

Kaffesugen

Möten halva dagen

Ha en bra dag

Vi hörs senare

Kram


Av Babbelmoster - 14 oktober 2007 18:48

En bloggare nämnde att det har talats om bloggare som gör många inlägg per dag. Kan inte riktigt förstå till vilken nytta, om det nu inte är fråga om den allvarligaste sorten av Bloggoisma bacillen. Oj, varning måste genast utfärdas innan 100 % resistens utvecklas! Nu behövs bra Bloggoholmätare och Blogglås i bilarna, innan utegång på krogen bör några Bloggtabletter sväljas för att förhindra vidare kontakter med andra missbrukare. Går både att köpa i närmaste jourbutik eller göra hemma i köket. Blogglägg varje morgon 1-2 inlägg i kastrull, sjudes någon minut under varsam omrörning. Intages på stående fot i ett svep. Obs ej sittande då full effekt inte kan uppnås om dator finns i närheten.


BloggInstitutet varnar:

  • Max 1-2 inlägg om dagen; håller Bloggoisma bacillen borta.
  • 2-3 inlägg om dagen; du befinner dig i röda riskzonen!
  • 3-5 inlägg om dagen; uppsök genast närmaste InläggningsKlinik för avvänjning.
  • 5-10 inlägg om dagen; här är hoppet helt ute. Du är körd i botten och går numer under benämningen Zombie.

Vanliga kännetecken:

  • Stirrande ögon med brist på både charm och glans.
  • Skavsår på fingertopparna och går med lätt stel gång, svårigheter att räta på kroppen.
  • Överhettande rosiga kinder och torr hud.
  • Ofta statiskt hår.
  • Pratar osammanhängande om punkt, komma och utropstecken.
  • Äter rostade inlägg och kaffe till frukost varje morgon.
  • Äter bloggröra och kokade inl-ägg till lunch.
  • Lider ofta av förstoppning och släpper ut bloggas i smyg.
  • Går iklädd bloggsvängda jackor med rutiga inlägg. Har hårda, ej ingångna bloggskor med mjuka inlägg i så att det inte ska märkas när de trampar någon på tårna.
Av Babbelmoster - 14 oktober 2007 09:20

God morgon alla bloggare å läsers.

Ja så sitter man här igen.

Har faktiskt legat ovanligt länge.

Men det var skönt!

Igår kväll - kring 22-tiden

så tittade jag ut genom fönstret

och vad skådar mina gröna ögon!

Jo årets första snö dalade ner och det blåste också!

Det blev vitt direkt på backen, det var kring nollan.

Måste säga att det INTE kändes vidare bra

att se snön redan ... vi har nog lång vinter här uppe i landet ändå.

Ifjol syntes första snön redan 19 oktober och det var

ovanligt tidigt även för oss - men den 13 oktober!!!!!

Nä vet ni vad!

I morse när jag klev upp, så väntade jag mig

faktiskt att se ett ordentligt snötäcke, men

tydligen hade det slutat ganska så fort att snöa!

Och nu är det ju flera plusgrader och skall bli ännu flera under dagen.

Skönt ... snön kan komma i december - lämpligt till jul!

:::

Vad annars då, jo jag har gjort en fläskpannkaka,

marinerat kyckling, stekt isterband (till gubbens matlåda i morgon),

stekt couscous med grönsaker (är galen i couscous!), skall steka fläskfilé och göra potatisgratäng senare idag.

:::

Så bloggare - ha nu en bra dag tills vi hörs senare!

Av Babbelmoster - 13 oktober 2007 09:17

Då har jag varit ut på min långpromenad!

Härligt ute, sol - men lite bitande kallt, man har ju

inte vant sig än riktigt med kylan.

Det är några minus ...

Tur att det inte blåser.

Tog faktiskt på mig en vinterjacka,

skönt ... och pannband.

Jag var helklädd i rött.

Röd jacka, pannband, scarf och byxor.

Svarta vantar och skor.

:::

Passade på att plocka lite gran, tall- och enris

på min vandringsfärd.

Så då har jag pyntat lite mera ute ...

på altanen blev det i en stor kruka.

Och vid garagehörnet på väggen i en ampel.

:::

Matade småfåglarna också när jag kom hem,

mera talgbollar, en påse med jordnötter

och en påse med solrosfrö satte jag ut.

Och lite brödsmulor - för vi har ju skator också som kommer

och är hungriga!

Är man djurvän - så är man!

:::

Nu skall det bäddas och plockas här hemma ett tag.

:::

Jo förresten, rensade ju bort plocksalladen och persiljan

som var kvar i mitt trädgårdsland!

:::

:

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards