Direktlänk till inlägg 8 januari 2008

Kaffetåren den bästa är!!!!!!!

Av Babbelmoster - 8 januari 2008 05:50

Åh vad jag var trött på morgonen när klockradion började spela en glad trudelutt! Ändå har jag sovit bra, vaken bara två gånger i natt och det är lite skall jag säga. Vaknade strax efter 3-tiden - men somnade om till 04.40 när jag skulle upp. Och på den stunden drömde jag jättemycket om min bror som avled i november och även min syster J. Jag drömde om en massa fotografier och att jag skulle ta på jobbet och kopiera upp en massa ... Ja man tänker på sin bror och hur fort det gick för honom. Man har nog inte fattat det ännu faktiskt!

Ute är det förstås mörkt, -0 och snöflingor som dalar sakta ner på marken. Det blåser inte som igår ännu ...

Har precis varit och köpt en matlåda här i automaten på mitt jobb och dessutom är perkulatorn laddad och kaffet har börjat puttra i den ... denna kaffehistoria som aldrig verkar ta slut! Vi har inte fått ännu den nya kaffeautomaten, men som tur var så kom ju perkulatorn igår som jag beställt - räddaren i nöden kan man säga! Vilken lättnad att kunna göra kaffe på sin egen avdelning och inte behöva springa runt hela fabriken för att fixa sig kaffe!! Här går det mycket kaffe på min avdelning om dagarna kan jag säga er!

 
 
Annelei

Annelei

8 januari 2008 09:23

Ja kaffe kan det gå mycket av. var man än befinner sig.
Tungt är det att vakna varje natt. Jag gör likaså, sedan tar det en evighet innan man kan somna om. Hoppas inte din dag blir tung efter drömmarna om din bror.

Jag harläst inläggen nedan, men kommenterar bara här idag.Jag plockade bort julen i förrgår heähemma förutom gardinerna som hänger kvar. Har faktiskt tänkt att behålla dom uppe ett litet tag, då inga är riktiga julgardiner.
Tito.....Han kan försvinna hem till sitt. Det som är synd om frun tycker jag.Som har ett sånt jävla svin till make, om han nu blir dömd vil säga.
JAsså du har börjat träna. Se upp och lyssna på vad kroppensäger. När jag började hos sjukgymnasten så blev jag faktiskt sämre och fick sluta. Nu går jag dagliga promenader..hihi, har fått med sambon;-) Det är oroligt kan jag upplysa dig om =)
Ha en toppendag hälsa jag från ett nu alldeles ljust roslagen med 3 plusgrader och mer eller mindre bar backe.
Kram

http://rospinglan.blogg.se

 
Zkerivaren

Zkerivaren

8 januari 2008 12:56

Fördelen med att springa runt efter kaffet, är att du får massor av motion alldeles gratis.

http://zkrivaren.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Babbelmoster - 24 april 2012 11:00


Jädrans också - nu störtregnar det ser jag! Såååå BRA. Det är ju toppen det här för snön ...       Har lunch som ni nog förstår och vad åt jag då ... jo kycklingsallad - maken säger att jag nog för skörbjugg! hihi Nyss flög en liten pippi i m...

Av Babbelmoster - 24 april 2012 05:31


  Är det någon av er som har några solstrålar över? Skicka dom vänligen till mig här i norr, för nu är det bara trist och grått väder hela tiden och jag som längtar efter solen! idag är det regndroppar som faller lite lätt och graderna är några p...

Av Babbelmoster - 23 april 2012 11:51

Återigen så har jag låtit bloggen ligga i träda! Skäms på mig ... men det blir ju så här när man också är på andra ställen och bloggar ... man glömmer bort någon blogg helt enkelt. Men i alla fall ... här är jag! Våren började så stort att göra s...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:06

Det är rent otroligt - det är folk som faktiskt läser min blogg - varje dag - trots att jag inte bloggar daglig dags - ibland har jag haft uppehåll på flera månader och ändå är det besökare här på min blogg.     Men det är väldigt få som orkar...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:03


Hej igen alla bloggisar och eventuellt andra "läsers".   Sitter här på jobbet och har lunch just nu och blev supermätt av min matlåda - bestående av ris och currykyckling och lite kålsallad. Och ett glas vatten till det att skölja ned med. Ti...

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards