Direktlänk till inlägg 23 januari 2008

Att tyda drömmar!

Av Babbelmoster - 23 januari 2008 18:21

 

Drömmar om vatten

Kan handla om det okända.

Att klättra

Man vill övervinna hinder, ta sig uppåt. Det kan betyda att du vill eller behöver klättra uppåt på karriärstegen.

Att drömma om ett hus

Kan syfta på personligheten och ge en bild av vem du är. I drömmen kanske du hittar nya rum. Och det betyder att ditt omedvetna tycker att du har fler färdigheter att utveckla.

Erotiska drömmar om "fel" person

Personen kanske har egenskaper som du behöver ta till dig eller beundrar. Eller så har din föreställning om personen varit negativ, men i ditt omedvetna har du ändå uppfattat personen positivt. Det kan också betyda att du verkligen är attraherad av personen i ditt omedvetna.

Att tappa tänderna

Det kan betyda att du varit med om en situation när du inte kunde bita ifrån ordentligt, trots att du ville.

Att sväva omkring

Det kan betyda att du lever för högt upp och behöver markkontakt. Att du helt enkelt har för höga tankar om dig själv. Eller det motsatta, du känner att du sitter fast i en situation och då säger ditt undermedvetna ”Ja men, titta du kan flyga”.

Att inte komma loss

Du befinner dig i en situation där du inte trivs och sitter fast. Kan till exempel handla om ett jobb eller ett äktenskap.

Att drömma om någon man inte sett på flera år

Personen kanske representerar något han eller hon är bra på som du också är bra på. Eller så har personen egenskaper du saknar eller beundrar.

Drömmar om eld

Kan betyda en mängd olika saker. Elden värmer eller förstör, den kan alltså både stå för något positivt och destruktivt.

Att drömma om sol eller ljus

Något kan ha klarnat i ditt medvetande eller så har du behov av att något ska klarna.

Att allt går i "slow motion", du springer men kommer ingenstans

Kan betyda att du inte kommer ifrån en situation så fort som du skulle vilja.

Att falla

Du har för höga tankar om dig själv. Eller så kan det vara det faktum att vi lever i en teknisk värld och du behöver mer markkontakt. Du skulle helt enkelt må bra av en skogspromenad.

Att plötsligt vara naken bland folk

Du inser inte att du berättar för mycket om dig själv för omgivningen. Eller tvärt om, du är för sluten. Som sagt, drömmar är väldigt individuella.


Säg mig vad du drömde om i natt?

 
 
llydi

llydi

17 juni 2008 12:28

om man drömmer om att det spö-regnar?
och att man träffar sin ex-pojkvän, men om man hatar honom nu?

http://llydi.devote.se

 
Vivian

Vivian

7 augusti 2008 14:36

Jag drömmer ofta att min partner är otrogen, vad betyder det?

http://vivita.blogg.se

 
Linn

Linn

15 september 2008 23:22

inatt drömde jag om att min pojkvän dog därfter min pappa.. sjukt hemsk dröm. hade dock velat veta vad den betyder.

http://goddagsystersol.bloggsida.se/wp-admin/post-

 
Ingen bild

Elin

29 oktober 2008 10:11

Jag drömde att jag skulle träffa en som jag tycker om. Men sen fastnade jag på stan med en anna kille som jag inte vet vem det är. Betyder det något??
Tack i för väg.

 
Ingen bild

Malin

4 december 2008 11:00

Jag har drömmt två drömmar nu om mitt ex och min nuvarade kille.
Den första drömen var att jag skulle gifta mig med exet men älskade min nuvarande kille så jag bara stack ifrån brölloppet för att vara med min kille.

Den andra drömmde jag idag. Det var också om mitt ex och min nuvarande kille.
JAg var tsm med mitt ex då men älskade en annan (min nuvarande kille).

Vad betyder dessa drömmar ?

 
linda ruda

linda ruda

19 januari 2009 12:17

hej! Fin sida!
Jag har drömmt två ntter i rad nu om just tåg!?
Första natten så såg jag ett tåg gå ur spår å när jag sprang fram till tåget så va mina två minsta barn med i tåget!! Jag försökte med allt att nå dom,,hur det gick vet jag inte för jag vaknade alldeles svettig..
I natt så drömmde jag att jag va med mina två barn på tåget,,vi skulle till min mormor men jag visste inte vart jag skulle av!? Tåget hade en rusande fart å vi kom allt längre bort,,jag kom ihåg att jag hade en sån panik för att jag inte fick stopp på tåget..

Helt sjuk vad läskiga dessa två nätter vart..
Jag åker ALDRIG tåg å inte mina två små heller..

Jag har letet på nätet vad detta kan betyda men hittar inget..
Kan du ha nått svar om detta?

Tack! Jag hoppas på en lugn natt i natt.

M.V.H Linda..

http://lindaruda.blogg,se

 
Ingen bild

nico

16 mars 2009 13:19

Jag drömde inatt om att jag tappade en av mina framtänder och jag var jätte ledsen.
Det är andra gången jag sover hos min vännina och andra gången jag har en mardröm, kan det betyda något?

 
Ingen bild

magda

23 mars 2009 12:03

jag drömmer ofta om mina ex,där jag kan se dem otrolig lyckliga med sina respektiva..de har hunnit skaffa barn,livet JAG önskar mig ser jag att de har..jag vaknar kallsvettig med en smärtsam känsla av ensamhet och förlorad ungdomX(är 36 år)

 
Ingen bild

chatarina

14 september 2009 20:41

jag hade världens äckligaste dröm, jag såg mig själv sova och sedan vakna jag började sedan hosta intensivt så det gjorde ont, till slut började jag helt plötsligt hosta upp en massa blod och det tog aldrig stopp, sen vaknade jag,! skulle gärna vilja veta va det betyder.

 
Ingen bild

Sara

12 oktober 2009 22:35

jag drömmer ofta att jag faller men når aldrig marken, vad kan det betyda?

 
angelica

angelica

14 oktober 2009 07:35

jag drömde om att jag var i iran och det var hur många som helst som sköt mot mig,ja minst 100 personer, men jag blev aldrig träffad, och det var liksom bara jag som var där.. Undrar vad det betyder..

http://aangeeelica.blogg.se

 
Ingen bild

Izabell

30 oktober 2009 02:06

jag drömde inatt att jag var i skolan sen kommer där en tjej som går två klasser högre än mig, jag har inget emot henne alls men jag står och bankar henne helt blodig ..... vad kan de betyda ? sjukt hemskt

 
Ingen bild

Monica

7 november 2009 12:12

Jag drömmer ofta samma dröm att jag träffar en jätte snygg och sexig kille vad beror det på??

 
Sara

Sara

16 november 2009 10:32

Jag drömde inatt att min pojkvänn ville göra slut med mig och just nu har vi de rätt jobbigt. Vad betyder de? om du vet hade jag varit tacksam för ett svar!.. Är jätte orolig att de ska hända..

http://SaraaaL.blogg.se

 
jenna

jenna

23 november 2009 01:11

först drömde jag att jag kunde sätta benen bakom huvudet men jag visste inte själv det då och alla blev jätte imponerade på mig då. och sen mindes jag att jag behövde en liten skruvmejsel och jag hittade en mini skruvmejsel men den var i ett stiarinljus. och min mor sa att jag inte fick ta den men jag behövde den jätte mkt så jag tog sönder ljuset och försökte gräva fram mejslen och lyckades tillslut. men vad betyder det?

http://www.facebook.com/profile.php?ref=profile&id

 
Ingen bild

veroniqa

23 november 2009 10:40

Hej,
Jag drömde i natt att min bror hängde sig och att min syster vart påkörd av en bil!
vad betyder detta?

 
Emelie Linder

Emelie Linder

23 november 2009 12:47

jag drömmde här om natten att min svärmor insjuknade väldigt hastigt i cancer och att på bara 3 dagar så dog hon jag stod och grät vid hennes grav och ville visa henne min ymålade hall för hon och jag hade varigt och handlat grejer till den bara 2 dagar inna hon blev sjuk och det är sant att vi var och handlade och att jag har målat om hallen. vad kan detta betyda har gått ca 1 vecka nu men jag kan inte släppa denna drömen

http://linderemelie.blogg.se

 
elin

elin

8 december 2009 19:15

hej, i natt drömde jag om något jag drömt förut.
Jag & min bästa vän blev bort förd av en man som var otrogen mot sin fru med min bästa vän (hon ville inte)
till slut försökte jag rymma, det var ett stort vitt hus ute på landet, när mannen inte var hemma (han var väldigt våldsam) försökte jag rymma, jag sprang så fort jag kunde & plötsligt kom jag till en jätte stor vit grind i skogen, det höll på att stängas för frun hade sett mig & tryckt på någon knapp. Jag kom precis igenom & jag kom till en stad helt öde, bara vita hus, sen vaknade jag, undrar om det betyder något speciellt för jag har drömt om det några gånger innan

http://www.eliinstuffa.blogg.se

 
Ingen bild

Joxson

2 januari 2010 15:21

Jag och min tjej skulle åka och bada i en simhall men jag blev typ sen så hon började bada

Där mötte jag och alfred, Linda f( kompisar) då frågade jag om hon hade sett Filippa(min tjej) och hon sa:
där är hon, men jag såg inte henne.

sen skulle jag dyka med tuber och rullstol, jag skulle laga ett skepp( typ i badhuset)
det var ca 10 dykare och alla satt i en rullstol när de dök.....


Jaa, hahaha.

Jag har en till som jag drömde mycket förut!
Jag sov i mitt gamla hus och jag vaknade så såg jag en silluettbild av en person som kom gående mot mig i slow motion.
Kan du tyda den???

 
Malin.

Malin.

7 januari 2010 18:34

Jag drömde om en kille som jag kan svära på att jag aldrig har sett förrut. Jag drömde att vi var hysterist förälskade, och jag minns en stark & klar bild av att vi står i en stor tom sal och han håller mig i famnen och snurrar runt - och vi skrattar så lyckligt! Han viskar att han ska vara min för evigt & att han älskar mig, men sedan försvinner han. Jag snurrar runt i panik, och vaknar upp i gråt. Jag trivs så bra med att vara singel, men jag kan verkligen inte släppa den här drömmen. Jag blir så deppig varje gång jag tänker på den. Jag drömde den i förgår. Vad kan det betyda? Snälla hjälp!

http://malinstuff.blogg.se

 
Nathalie

Nathalie

12 januari 2010 13:59

Jag har återkommande drömmar om ett hus där det spökar nåt fruktansvärt. Jag envisas alltid att gå in och där inne blir jag jagad. Vad kan detta betyda?

http://denym3.blogg.se

 
fanni

fanni

12 januari 2010 19:48

jag har drömt flera nätter i rad att min mamma har dött, vad betyder de?

http://fannuuuw.blogg.se

 
Ingen bild

ebba

5 februari 2010 18:19

Jag drömde inatt att jag tog en kniv o skrattade o skar mig djupt i handlederna o lite över hälsenan .. Jag vet inte/kommer inte ihåg vart jag befann mig någonstans men efter en stund var jag på min skola o sjönk ihop utanför ett klassrum så en lärare såg mig o hjälpte mig. Jag var helt borta. Var betyder detta? Har varit nedstämd o deppig hela dagen, beror det på drömmen?

 
Ingen bild

Alla problem bygger upp din styrka

11 februari 2010 16:35

Eller att drömma att ens ex flickvän man fortfarande har känslor för typ "har sex" med flera killar mitt framför ögonen på en och man anser att killarna är för gamla så man ser dom som pedofiler och slår till dom,eller att man drömmt typ 3 nätter i streck att ens vänskap med ens ex flickvän man fortfarande tycker om försvinner igenom att vi blir totalt ovänner

 
jennifer

jennifer

20 februari 2010 14:34

jag har en återkommande dröm om att jag kan prata/se spöken, vad betyder det?

http://supertasty.devote.se

 
Ingen bild

Joleen

7 mars 2010 11:16

Jag drömde att en som brukade mobba mig först inte var så elak men sen så blev hon elakare när hennes kompisar kom och däre efter så blev jag gradvid och hon började reta mig för det.
Men det var ABSOLUT inte hon som jag fick barn med!!!! Det var en kille!!

 
Ingen bild

lena.davidsson@hotmail.com

27 april 2010 17:51

Om man drömmer om att maten inte räcker vad betyder det?

 
Ingen bild

alexandra

13 maj 2010 20:15

I natt drömde jag att jag var med två personer och dessa vart knivhuggna till döds och sedan gick mördaren efter att misshandlat mig och då ringer jag ambulansen , men då kommer mördaren tillbaka och knivhugger mig.
Vad kan de betyda?

 
Ingen bild

Hanna

21 juni 2010 22:52

Jag drömde att jag inte kan vakna ur min dröm.. Jag vaknar och försöker kliva upp ur soffan men benen och armarna är förlamade.. Jag får panik och vill skrika men de kommer inget ljud ur min mun och jag får panik. Jag försöker lägga mig på rygg men ja ligger på mage och de känns i magen som att ja faller från en hög höjd. Jag nyper mig i kinden och gnuggar mig i ögonen och försöker lyfta upp mina ben .. Sen vaknar jag på riktigt...va i helskotta betyder de? Har haft denna drömmen förut om att jag vaknar i drömmen och sen fattar jag att jag fortfaeanade drömmer..Det är som att jag är fast i min dröm :S

 
Ingen bild

Angelica

24 juli 2010 13:45

hej jag heter Angelica och jag har sökt överallt efter en person som kan tyda drömmar..Inatt drömde jag att jag och min syster skulle till nöjesparken där det var axels nöjesfällt. Vi ville åka den stora karusellen Batman (om du söker på google på batman så får du se hur läskig den är ). batman karusellen finns på rikgtigt . det är den största och läskigaste karusellen jag har sett den åker runt och runt man åker upp och ner.. Vi stod och kollade på den.. helt plötsligt så åkte den snett och gick sönder.. jag såg hur människorna skrek och en del ramlade ner och dog . jag började gråta tänkte på alla mina vänner som satt i den. på alla familjer som var ledsna nu. Jag fick min systers mobil för att jag skulle ringa ambulans och polis men det gick inte. Vet inte varför jag slog 112.. jag kollade mot en av axels nöjesfällts lastbilar. hela last bilen var av glas..så man såg allt. det satt 8 tjejer somn satt i rad i last bilen. dom höll i mc donalds reklam och log brett.. men längst ut av alla 7 tjejer satt en flicka som hade mörkt hår och var ledsen..en av dom som jobbade på nöjes fältet smälde till henne. så hon tog tag i mc donlalds (plast burgare och log brett). jag började få misstankar om att dom där 8 tjejerna .. var dom enda som överlevde karusellen och resten dog. men dom från nöjesfältet hade kidnappat dom 8 tjejerna .. men det var bara jag och min syster som såg det .. så jag bestämde mig för att ta en bild. Sen gick min syster jag därifrån . Jag skulle hem till min pojkvän . och min syster skulle hem till mamma.. innan vi skulle ta olika vägar. så gedde hon mig sin mobil så jag kunnde ringa om det var något. vi sa hejdå. och jag gick på en läskig väg..bakom en buske hörde jag stora andetag.. jag blev rädd.. när ja gick förbi busken såg jag en gubbe (som hade jagat mig på riktigt med kniv men gickl inte anmäla honom för att han hade inte rört mig)... och jag har alltid varit rädd för honom.. iallfall.. jag gick förbi och den där gubben var med i ett tv program typ som jackass att man skulle göra sjuka saker.. jag gick förbi snabbt ringde på min kille. men det var inte min kille som öppnade.. det var en gammal klass kompis till mig. han sa

charli: hej angelica det var länge sen!

ja: vad gör du här?

charlie: min mamma var med på karusellen och jag har inte fått svar om hon klarade sig eller inte..så jag fick stanna här så länge..

Han hade sina små bröder med och alla åt chocklad.. och där tog min dröm slut...

 
Drömmar

Drömmar

9 augusti 2010 15:16

Bra sammanfattning av de vanligaste drömmarna. :)

För mer om drömmar, se nedan länk:

http://www.drommar.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Babbelmoster - 24 april 2012 11:00


Jädrans också - nu störtregnar det ser jag! Såååå BRA. Det är ju toppen det här för snön ...       Har lunch som ni nog förstår och vad åt jag då ... jo kycklingsallad - maken säger att jag nog för skörbjugg! hihi Nyss flög en liten pippi i m...

Av Babbelmoster - 24 april 2012 05:31


  Är det någon av er som har några solstrålar över? Skicka dom vänligen till mig här i norr, för nu är det bara trist och grått väder hela tiden och jag som längtar efter solen! idag är det regndroppar som faller lite lätt och graderna är några p...

Av Babbelmoster - 23 april 2012 11:51

Återigen så har jag låtit bloggen ligga i träda! Skäms på mig ... men det blir ju så här när man också är på andra ställen och bloggar ... man glömmer bort någon blogg helt enkelt. Men i alla fall ... här är jag! Våren började så stort att göra s...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:06

Det är rent otroligt - det är folk som faktiskt läser min blogg - varje dag - trots att jag inte bloggar daglig dags - ibland har jag haft uppehåll på flera månader och ändå är det besökare här på min blogg.     Men det är väldigt få som orkar...

Av Babbelmoster - 14 februari 2012 11:03


Hej igen alla bloggisar och eventuellt andra "läsers".   Sitter här på jobbet och har lunch just nu och blev supermätt av min matlåda - bestående av ris och currykyckling och lite kålsallad. Och ett glas vatten till det att skölja ned med. Ti...

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards