Alla inlägg den 11 januari 2008

Av Babbelmoster - 11 januari 2008 07:27

Det regnar nu ...

ordentligt också!

Fy fan säger jag.

Det skall INTE vara sånt här skitväder

i januari i norra Sverige!

Det är +2 grader ... regn och ruskväder!

Fy vilket trist väder - mörkt och dystert är det också.

Av Babbelmoster - 11 januari 2008 05:48

Fredag idag - veckan här har gått jättefort - trots "hel" vecka! Helgen ligger framför oss ... skall plocka bort julgranen i helgen ... trist på sätt och vis - den är så mysig tycker jag.

Ute är det halkigt och slaskigt, +1,5 grad ... igår samma grader ... började tina bort all den vackra snön som kom på förmiddagen - det är synd tycker jag. Igår fick alla skotta - för det hade kommit flera centimeter och idag är allt borta - bar mark syns och det är återigen mörkt på backen!! Jäkla vinter säger jag!

Annars känns det skönt med fredag måste jag säga!

Har precis hinkat i mig min första kopp kaffe ... och surrat med en arbetskamrat - som faktiskt hade kommit före mig! - han tyckte jag var sen *ler* ... vi hade stopp i pappersbruket igår - så personal har varit ute och jobbat i natt - i förrgår hade vi ett haveri i pappersbruket med en vals - det säger väl inte alla så mycket kan jag tro!! men valsen finns i pappersmaskinen ... där det för övrigt finns betydligt fler valsar än bara en!!! Nåväl - reservvalsen fanns i Finland - så det blev iltransport hit till Piteå ... och det var därför vi hade ett planerat stopp igår - för att montera in denna i pappersmaskinen! Man blir lite paff när det lyser i korridoren och det är upplåst när man kommer på morgonen - för det är sällan på ett år som det är det kan jag tala om - som regel är jag först av alla!

Nu kom nästa "kompis" till sitt kontor ... skall hämta mig en kopp och surra lite med honom ... synes bloggare!!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards