Alla inlägg under december 2007

Av Babbelmoster - 12 december 2007 11:53

Hörde just på radion att våran tjusiga prinsessa Madde hade drabbats av vinterkräksjukan, en dag efter den stora Nobelfesten.

Kan väl aldrig vara några basilusker som farit fram där i köket - så dom drabbas dom som åt av all den goda maten! Vore ju hemskt det ...

Av Babbelmoster - 12 december 2007 11:49

Återigen en kvinnomisshandel som skett! Av en man, VARFÖR? Av vilken anledning ... om det tar slut mellan ett par - så måste man ju också kunna acceptera detta och gå vidare, man rår inte om någon annan människa!

En man slog sin föredetta med en ridpiska ... han var tvungen säger han! Och hon i sin tur försöker "tona ner" allt under rättegången - med att säga att hon "provocerade honom" - att hon "rådde för det själv!" - Va säger jag ... inte fan kan man väl acceptera att bli slagen heller! Detta skulle jag ALDRIG, jag säger ALDRIG tolerera! Inte av NÅGON annan människa! ALDRIG ...


LÄS HÄR!

Av Babbelmoster - 12 december 2007 11:46

Ja mina vänner ... ingen gissade rätt!


Det enkla svaret på denna fråga var ... i nionde månaden!


Lite av kuggfråga kanske *ler*

Av Babbelmoster - 12 december 2007 11:42

Men vilken underbar människa - den här sjukgymnasten som jag var till! En kvinna i min egen ålder - så ung alltså ... en glad och sprallig "typ" dessutom - precis som jag själv *ler*.

Hon undersökte hela mig och det är ju inte lite det *ler*. Tänjde, sträckte, kände, tryckte, klämde, drog, böjde och vad mera hon nu gjorde med mig!

Hon frågade om jag hade varit mjuk när jag var yngre och visst har jag varit det ... det har jag t o m fått höra på lasarettet en gång! Och jag har gått ner i spagat en gång i tiden - hur lätt som helst ... nu är man ju stel som en pinne ibland i kroppen! Men hon tyckte ändå att jag var mjuk ... men det är klart - jag kan ju jämföra själv och vet "hur mjuk jag har varit en gång".

Nåja, hon frågade om jag själv hade några önskemål, vad gäller träning och sånt. Det har jag väl inte direkt ... har ju lite svårt med att tänka mig att gå på gym och träna bland andra! Även om jag innerst inne skulle vilja, för jag beundrar verkligen dom som gör det och önskar att jag också var sån!

Jag frågade vad hon tyckte om jag skulle börja träna med hantlar och det tyckte hon var jättebra och dessutom med sånt här gummiband som man fäster i dörren och kan tänja och dra i, bra för både ben och armar. Och så fick jag en ny tid ... uppföljning ni vet - vilket är ju jättebra!!

Så nu är det beställt från TV shop ... både hantlar och gummiband! Nu skall här tränas *ler*. Nåja jag skall väl inte lova för mycket. Det är ju bara det att jag inser att jag måste göra något, för jag har sån jävla värk och igår var det rent hemskt med min vänstra axel - har så varit i flera dagar!

Så det var mitt besök hos henne idag ... jag var nöjd och belåten när jag gick därifrån - det måste jag säga!

Av Babbelmoster - 11 december 2007 14:13

En fråga till er bloggare å läsers:


Vet ni när dom flesta barnen föds?? I vilket månad alltså ...


Svar kommer i ett annat inlägg!

Av Babbelmoster - 11 december 2007 14:09

Visst är det så här det står på många lägenhetsdörrar eller postlådor runt om i landet - INGEN REKLAM TACK!

Dock inte hos mig - även om man får mycket reklam och man inte läser allt det som kommer, så är man liksom ändå nyfiken på det som kommer ... man kan ju faktiskt hitta något i bladen som man vill köpa till ett bra pris!

Har du en sådan här lapp på din postlåda?

Av Babbelmoster - 11 december 2007 14:02

Klockan är snart 14 och här sitter man - för en gångs skull idag lite i lugn och ro! Peppar peppar ...

Har varit fullt upp sedan man kom hit ... hunnit med både det ena och det andra ... tur det! Ibland är man effektiv skall jag säga! Rensat mera papper ... tagit hand om massor med fakturor, beställt visitkort till Underhållschefen ... fixat och donat, justerat passerkortslistan, skrivit in närvaron eller rättare sagt frånvaron under julhelgen på våra arbetsledare ... börjat göra nya pärmar för nästa år! Fixat ut beredskapstelefonerna ... skrivit och skrivit och rensat och donat, puh!

Sen så måste jag bara berätta vilka himla hyggliga arbetskamrater man har ... igår var några av mina arbetskamrater till Haparanda och Ikea. Och eftersom den ena av tjejerna hört att jag skulle köpa en pall/trappstol till min son till julklapp och pratat om just Ikeas modell, som är både billig och framförallt stabil och bra - så vad tror ni hon gjorde ... jo hon köpte den till mig - 99 kr!! Kanonbra alltså ... himla hyggligt alltså. Gud vad jag blev glad ... så jag har varit med "fabriksbilen" och hämtat den och kört hem den till mig ... och så när jag kommer tillbaka och parkerar bilen utanför verkstaden, så då ropar en kille att jag skall komma och äta smörgåstårta i matsalen ... så nu är jag mätt - det blir ingen middag i eftermiddag - gubben får äta nåt som finns i kylskåpet ... ja kanske jag fixar nåt lite till honom ändå *ler*.

Nu skall jag fortsätta med mina fakturor här ...

Av Babbelmoster - 11 december 2007 10:53

Att hitta en kondom i sin hamburgare - det är väl inte direkt det man önskar sig när man köpt en maträtt och skall njuta av sin mat!

LÄS HÄR!

Vete gudarna om jag skulle vilja ha hamburgare efter en sån händelse!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards