Alla inlägg under december 2007

Av Babbelmoster - 11 december 2007 10:45

Jag måste bara få fråga er andra - kokar ni knäck till julen? Är det ett måste eller bara en tradition ... eller bara "det skall vara knäck till julen - för det har det ALLTID varit"!

Det är längesedan som jag kokade knäck, tycker det är onödigt jobb, tänderna far illa ... det brukar alltid vara någon plomb som ryker! Även om nu hemmagjord knäck är superdupergott ... men jag klarar mig faktiskt utan den .... och tydligen så gör övriga familjen också det - för ingen har någonsin frågat efter den!

Det blir ju ändå att man köper hem mycket godis till julen och chokladaskar brukar ju också på nåt underligt sätt hitta vägen hem till oss!! Gud vad choklad det skall gå i Sverige till julhelgen!! Undrar hur mycket ... nån som vet?

Av Babbelmoster - 11 december 2007 05:53

God morgon alla. Först nu har jag tid att sätta mig ner och skriva till er. Är ju på jobbet och det har varit fullt upp sedan jag kom hit! Jag håller på att rensa bort en massa gamla papper och har flera säckar inne i mitt kontor med skräp, så jag forslade ut allt utanför verkstaden där det finns en container - tunga säckar var det också. Papper blir tungt skall jag säga er. Och sen gick jag och köpte mig en matlåda i automaten vi har här ... och då satt det skiftare i matsalen och andra morgontidiga arbetskamrater ... så då var jag ju tvungen att byta några ord med dom ... man kan ju inte vara otrevlig heller! Och sen hade jag många utskrifter som jag var tvungen att sätta igång på våran färgskrivare ... och så äntligen en kaffekopp!! Puuuh säger jag - är ju blöt i svett ... dålig kondis eller hur?

Nu skall jag fortsätta - har hur mycket som helst att göra - igår när jag kom hem var jag riktigt uppstressad efter arbetsdagen!

Av Babbelmoster - 10 december 2007 19:37

Är ni som jag ... på Nobelfestligheterna just nu? Nu äter vi ju förrätten, bestående av hummer, hälleflundra, äppelsallad, kalixrom och nåt med brocolli nånting ... det är ju så fint - så man minns ju inte vad det var!

Sitter och kollar på TV4 från Stadshuset. Tjusigt men ändå tur man slipper vara med där ... jobbigt när det är så där fint och märkvärdigt. Passar liksom inte mig ...

Men jag måste säga att vi har en stilig kungafamilj! Drottningen är ju vacker, för att inte prata om Madde och Vickan - speciellt Madde är ju ursnygg och våran kronprins sen!

Drottningen har ju en otroligt vacker klänning på sig ... undrar vad den kostar??? Inget som köpts på Hennes skulle jag tro!

Av Babbelmoster - 10 december 2007 05:47

Ny vecka och måndag ... god morgon förresten!

Sovit relativt gott i natt, vaken några gånger - men somnat om ändå fort.

Vaknat upp till -6 grader och frostigt landskap - vackert ... tänk med alla dessa slingor överallt som gnistrar i dom frostiga träden. Ursnyggt är det!

Nu har jag precis hämtat första koppen med kaffe här på jobbet - så nu tänker jag njuta av den - önskar alla en bra måndag.

Av Babbelmoster - 9 december 2007 19:17

I helgen har man ju hört talas om just den här härvan, där två 13-14 åriga flickor sägs ha blivit utnyttjade av diverse kända människor och även politiker i den högsta toppen i Sverige! Detta skall ha hänt för 30 år sedan och vad jag funderar över är ... varför vänta hela 30 år innan man börjar berätta och framträder ... varför just nu?

Hörde på Gomorron programmet på TV4 i morse ett reportage om just detta ... där Lefi G W Persson - ni vet kriminalgurun - framträdde och pratade om detta ... han trodde ju inte på kvinnornas berättelse alls!

Och jag vet inte vad jag skall tro ... sant eller falskt ...

Om det är sant, så är det ju för hemskt och för djävligt - att människor som vi valt att styra Sverige har hållit på med barnarov, med pedofili och sexuellt utnyttjande av barn!!!! Det är hemskt om det är sant ... men samtidigt tycker jag det är märkligt ... om det inte skulle vara sant - hur kan dom här två kvinnorna då träda fram och säga en sådan här sak ... jag menar - nog kommer det alltid fram om dom ljuger! Hur kan man vilja utsätta sig själv och sin familj för detta i så fall ... men ändå - varför ha väntat så här länge??

Många frågor och absolut inga svar - ännu!

Av Babbelmoster - 9 december 2007 17:57

I vilken ålder slutar man tro på tomten? Själv minns jag inte hur gammal jag var när den tron försvann ur mitt sinne! Men det är nog en mycket speciell känsla att vara liten och tro på tomten, se tomten komma där på vägen och bära en julklappssäck ... till bredden fylld med klappar! Spännande och skrämmande också för ett litet barn! Ett barn tror ju alltid att tomten är snäll ... så därför skall ju alla tomtar verkligen se snälla ut! Jag menar alla dom här konstgjorda som finns i keramik och porslin ... alla tomtemaskerna skall också ha ett "snällt uttryck". Detta är nog väldigt viktigt för ett barn ... att tomten är en snäll farbror!

När slutade du själv tro på att Tomten fanns - minns du det???

Av Babbelmoster - 9 december 2007 17:50

Ja nu är det klart, allt förrutom granen är på plats. Faktiskt så har jag inte satt fram lika mycket julpynt som jag brukar - har rensat i mina lådor och skall rensa bort mera. Man kan inte spara på allt heller! Och så blir det ju alltid - att man köper nytt varje år! Nu skall jag faktiskt köpa mig en svart/vit jultomte som jag har sett på EM. Ursnygg och passar allt mitt svarta i inredningen.

Annars idag - har det ju varit mycket skidtävlingar - både skidskytte och längdåkning - stafetter. Gick ju ganska så bra för di svenske! Och även inom den alpina grenen, där Byggmark blev tvåa - inte dåligt va! Jag älskar skidtävlingar och skidskytte är ju fantastiskt intressant och ändras hela tiden under tävlingens gång! Det är ju detta som gör den här grenen så otroligt fashinerande!

Av Babbelmoster - 9 december 2007 09:59

Ja herre gud ... vad man har fullt upp! Bråda tider, har ju inte tid att blogga nästan ... hemskt är det - men helt sant! Håller på som bäst att försöka sätta fram det sista av julpyntet ... förrutom julgranen som kommer upp nästa helg - kanske eller så under veckan! Vi får väl se.

Ute är det en blek decembersol - men dock sol och klart och frostigt också på träd och buskar, det är nämligen -4 grader - i morse hade vi -2 när jag steg upp ... igår hällregnade det på morgonen, för att övergå till snö senare under dagen. Mycket trevligare väder nu är det. Vill inte ha regn och dis som igår ...

Nu ilar jag iväg ... vi syns och hörs bloggisar. Ha en bra andra adventsöndag.

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2007 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards