Alla inlägg under januari 2008

Av Babbelmoster - 25 januari 2008 11:06


Hur många läser egentligen Blocket varje dag, kollar om det finns något intressant där att köpa eller sätter in egen annons.

Det måste vara massvis med människor i hela landet - jag tycker själv att Blocket verkligen fyller sin funktion, är riktigt bra och att man alltid hittar något där, som man köper eller vill sälja.

Vad mycket grejor som vi människor faktiskt vill bli av med! Har ni tänkt på det ... det är en uppsjö med prylar, bilar, möbler, smycken ........... i en strid och aldrig sinande ström!

Kollar Du/Ni på Blocket i din landsända? Och köper du något eller säljer du kanske?

Av Babbelmoster - 25 januari 2008 11:04


Varför är det alltid så roligt, även för en vuxen, när man kommer över en bit av denna intressanta och annorlunda plasten? Bubbelplast, ni vet - sån där plast som man bara inte kan låta bli att trycka och klämma och smälla på! Det är en viss dragning att få göra det ... har ni också en sån känsla när ni ser en bit bubbelplast - att ni vill trycka på knopparna?

Av Babbelmoster - 25 januari 2008 11:03


Hur ofta skall man plocka bort tvättludden från tvättmaskinen, ni vet där allt samlas? Hur ofta gör DU/NI det? Det blir nog för sällan ... skulle jag tro ... och det är ju likadant i torktumlaren ... för det blir väldigt mycket ludd faktiskt från alla kläderna!

Av Babbelmoster - 25 januari 2008 10:59


Har ni tänkt på detta - alla våra fem sinnen är väldigt viktiga för oss och framförallt när man alltid har haft dom! Att någon gång bli berövad helt plötsligt på t ex hörseln, måste vara hemskt! Att inte kunna lyssna på all bra och underbar musik, inte kunna höra vindens sus i trädtopparna och all ljuvligt fågelkvitter! Att bli bestulen på nåt sådant, när man en gång har haft det ... det måste kännas. Likaså att helt plötsligt förlora synen! Att inte kunna se, världen, färger, natur och hela altet som världen är ... vilken oerhörd förlust för människan som drabbas! Att inte kunna se sina barn, barnbarn, sin älskade!

Men vilka är då våra fem sinnen:

Synen Hörsel Känsel Smak Lukt

Jag är glad och tacksam för att jag ser, kan höra, kan känna, har smak och luktsinne!

Av Babbelmoster - 25 januari 2008 10:58


Har du någon gång provat att låta en spåkärring spå dig? Det har jag aldrig vågat pröva och skall heller inte göra det - aldrig någonsin! Feg - visst - det är jag - vill inte veta - det som händer det händer och kommer även att hända även om jag inte varit hos en spåkärring/tant eller siare!

Och jag är egentligen inte ens nyfiken!

Det är så patetiskt många gånger när man hört dom som varit hos en sån dam:

Du kommer att träffa ditt livs kärlek och han är mörk och rik! Och du kommer att leva länge och få fyra barn och ditt liv blir lyckligt!

Dom säger precis det som dom tror att man vill höra --- det är väl för klåden inte säkert att jag vill ha en mörk kille - jag kanske vill ha en rågblond man! Eller ha fyra barn gudbevars ...

Av Babbelmoster - 25 januari 2008 10:37

Jag kan bara säga en sak - inte snyggt! Tycker det är hemskt att dom som skall bli modeller ... är tvungen att banta ner sig till denna minisize! Detta är inte kvinnligt, snyggt eller hälsosamt!!

Att man kanske är så här smal p g a någon sjukdom - det är en sak, men att banta ner sig och på detta sättet bli både så här smal och även sjuk, bara för att kunna visa kläder - det är inte klokt! Stackars tjejer som drivs av modehusen och klädskaparna att se ut så här!! Det är ingen som tänker på flickornas hälsa, allra minst dom själva! För snyggt - det är det då INTE!! Att vara smal är en sak - men detta är inte smal utan undernärd!

Vad tycker du - är detta snyggt! Är detta kvinnliga former och proportioner?? NEJ säger jag och säkert flera med mig!

Av Babbelmoster - 25 januari 2008 10:32

Skydd är bra att ha för många orsaker! Både det ena och det andra. Men i detta fallet tänker jag speciellt på halkskydd ... så man inte druttar omkull, som en jobbarkompis till mig gjorde i veckan. Han har ont både här och där ännu ... inte kul. Man kan ju bryta både det ena och det andra när man faller. Och i detta fallet blev det revbenen som fick sig en rejäl knäck av fallet!

Sanningen att säga - så har jag faktiskt inte skaffat mig ännu broddar till mina skor! Skandal är det ... och jag som är ute och promenerar. Men när det är halkigt - så undviker jag att gå ut och promenera! Synd nog ... för jag mår ju bra av det - så nog borde jag verkligen hasta iväg direkt och köpa mig broddar!!

Har du broddar ... använder du dom - kan du rekommendera några märken!

Av Babbelmoster - 25 januari 2008 05:53

Nästa söndag, 3/2, börjar en ny säsong av I en annan del av Köping. Sex nya avsnitt blir det.

Jag älskar detta programmet och förstås människorna i det. Såg alla dom förra avsnitten som gick - flera gånger också! Dom är så härliga och denna Linda - denna glada människan!

Så ni som inte sett denna serie - börja - ni kommer inte ångra er!!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards