Alla inlägg under januari 2008

Av Babbelmoster - 18 januari 2008 05:41

Jaha då sitter jag här vid min kära dator igen! Efter att ha tagit mig hit genom ett mycket vintrigt och snöigt landskap! För igår eftermiddag och kväll - började det snöa här hos mig, efter att ha hällregnat i flera dagar!! Och varit flera plusgrader - även nattetid. Så nu är det frostigt och alldeles vitt ute igen och det är stora lapphandskar som dalar ner skall jag säga er. Träden har massor med vitt puder över sina grenar ...

Det är ju lovat skitväder i morgon - men det kanske kommer tidigare ...

Jaja ... det är bara att gilla läget eller hur! Vädret kan vi ännu inte rå på helt.

Nu skall jag som vanligt dricka mitt goda kaffe och känna dom här livsandarna riktigt vakna till liv - vi hörs väl.

Ni får ursäkta mig om jag inte bloggade nåt igår kväll ... men jag har ju haft så jädrans huvudvärk och dåligt i nacken och i ögonen nu hela veckan och dom två sista dagarna har varit värst!!! Så det var bara att vila knoppen igår!!

Av Babbelmoster - 17 januari 2008 11:11

Trist väder,

skitväder,

regnväder,

jävlars väder.

Tråkigt och grått ute.

Det hällregnar - hela morgonen har det

kommit stora och tunga och framför allt blöta droppar

där uppifrån!!

Inget väder som jag gillar alls -

jo ibland kan det vara mysigt med sånt här väder -

då man får kura ihop sig inne och tända ljus

och må gott.

Men nu skulle jag ju ut ...

hem på lunchen

och handla samtidigt!

Och nu är jag tillbaka -

börjar om 11.15 ...

så jag hinner skriva det här inlägget

och kanske ett till om jag ids!!

Av Babbelmoster - 16 januari 2008 05:40

... god morgon på er. Nu har jag halkat mig hit till jobbet! Fy farao vilken halka och inte skall ni tro att Vägverket har varit ute och sandat ett endaste litet sandkorn i dom trakter som jag har färdats i! Jag fick börja med att sanda våran egen infart - innan jag kunde hämta morgontidningen i  postlådan ... det var glashalt. På mitt jobb är det alltid välsandat och plogat ... så där var det rejält med gruskorn och sand. Jag gillar verkligen inte när det är sånt här väder! Jag hade strax efter halv 5 ... hela +3 grader - inget regn ... men det skvalade överallt där ute!

Sitter här vid min jobbardator och skall hämta mig en kopp starkt och gott kaffe! Hör ni vad jag längtar ...

Av Babbelmoster - 15 januari 2008 16:39

Har precis varit ut på gården och skottat utanför köksfönstren ... det behagade rasa från taket en mängd tung blötsnö!!!!!!!! Och gubben min är på jobbet - så det var bara att ta på sig sin gladaste min och kliva ut i snön ... innan det hinner frysa fast!

Det var ganska så tungt faktiskt ... mycket vatten är det i snön - är ju flera plusgrader och regnar!

Så nu har jag gjort min beskärda del av dagens välgärning ... gubben behöver ju inte skotta - hoppas jag - i natt när han kommer hem! Peppar peppar - hoppas bara att det inte rasar nåt mera! Det ligger kvar en del ännu tror jag ... jävla snö och jävla regn --- vill ju ha sol sol och åter sol!

Av Babbelmoster - 15 januari 2008 15:40

Jag har blivit utmanad av Zkrivaren ... så det är väl bäst att klara av denna utmaningen!


Här är reglerna:

Länka till den som utmanat dig.

Berätta 7 sanningar om dig själv.

Berätta 7 lögner om dig själv.

Utmana 4 personer i slutet av ditt inlägg.

Lämna ett meddelande till dom fyra du utmanar.


*Länk till den som utmanat mig*

www.zkrivaren.bloggagratis.se


7 sanningar

1. Är fruktansvärt morgonpigg

2. En samlare av mångt och mycket - ljuslyktor t ex

3. Älskar min dator

4. Intresserad av heminredning

5. Gillar mitt arbete

6. Trivs i mitt hus

7. Drömde om att bli språklärarinna eller arkeolog, men blev sekreterare!

7 lögner

1. Jag är stenrik

2. Jag är 25 år

3. Jag är travälskare

4. Jag är gravid

5. Jag har en underbar sångröst

6. Jag hatar sport och hockey mest!

7. Jag hatar svart


Nu får den som vill ... känna sig utmanad av mig ... ingen nämnd och ingen glömd heller!!

Av Babbelmoster - 15 januari 2008 07:07

Äntligen får jag skriva mitt god-morgon-inlägg till er! Har varit här på jobbet sedan 05.20 ... men inte kommit in på Internet förräns nu. Jag har haft abstinens kan jag tala om ... det är ju som om man inte har någon kontakt alls med omvärlden när inte Internet funkar som det skall!

Nåja, nu är jag här och kan avge min morgonrapport!

Vädret är "blida" igen, det var +2 grader strax efter halv 5 i morse ... regn och blåst. Igår hade jag -14 grader, sen började det snöa på eftermiddagen och graderna blev snabbt mindre! Men nog måste jag säga att man blir jäklars less på detta väder ... ena dagen smällkallt och den andra hällregn!!!

Men vad bryr sig vädret om vad vi människor tycker - ingenting! Och det är väl bara att konstatera - att vi rår för detta själva!

Inatt har jag haft en jäkla mardröm också! Usch ... lite rörigt var det - från att ha varit bra och trevligt, övergick allt till kaos och elände! Ett jätteåskväder kom och sen steg det upp överallt sådana här röksvampar mot skyn, ni vet såna som blev när atombomben släpptes på 40-talet! Och det kom upp som ett meddelande på himlen om atomkrig!!! Usch så obehaglig känsla jag hade när jag vaknade!!! Tur det bara var en dröm. Jag vet att jag pratade igår på jobbet om vårat skyddsrum i källaren, precis under där jag sitter ... att vi får väl hoppas att vi slipper använda det - för är vi tvungen till det - ja då är det en katastrof som inträffat!!!

Av Babbelmoster - 14 januari 2008 12:27

Vill bara på detta enkla men ack så tacksamma sättet, få säga ett STORT TACK till er ALLA för era goa kommentarer!

Jag blir så himla glad när jag ser att någon skrivit! Och nu har ni verkligen skrivit, både mycket och långt!! Härligt med dessa kommentarer!!!

TACK än en gång och KRAM.

Av Babbelmoster - 14 januari 2008 11:45

Usch för gammalt smink ! 

Det finns massor med bakterier i gammalt smink. Ditt smink ligger med största sannolikhet i rumsvärmen i flera månader, kanske upp till flera år – för vissa produkter. Sminket har kanske till och med legat ändå varmare, som t ex när det transporteras i bilen en varm sommardag, liggandes i sminkväskan. Då är det verkligen mumma för bacilluskerna. Det är en flora av oljor och fetter - både animaliska, vegetabiliska och konstgjorda – tillsammans med en mängd kemikalier – man behöver inte fundera så värst länge förrän man inser att sådant omöjligt kan hålla flera månader och år. Inte ens i kylskåp håller smink i evighet - men ändå lite längre. Har du krämer, läppstift, parfymer, deodoranter, så förvara dem med fördel i kylskåpet tills det är dags att börja använda dem. Du kan även märka sminket när du köper det med en liten vattenfast penna. Byt även ut puder- och rougeborstar samt ögonskuggeapplikatorer med jämna mellanrum. Så städa genast ur lilla sminkväskan – kasta den i tvättmaskinen – eller köp en ny ...


Så här länge håller ditt smink:
Mascara: 3-6 månader
Fuktighetsbevarande kräm, puder, underlagskräm, concealer och rengöringsmedel: 6-8 månader
Ögonskugga, rouge, läppglans, läppstift och toningsmedel: 12 månader
Eyeliner och läpp-penna: 18 månader


Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards