Alla inlägg under januari 2008

Av Babbelmoster - 25 januari 2008 05:42

God morgon på er där ute någonstans. Jag har vaknat med en stel kropp och ond - efter all snöskottning igår. Har känt i natt när jag skulle vända på mig och röra mig i sängen - att fy fan - vad ont det gör!!! Nåja - det går över så småningom.

Ute är det fullmåne, kallt, riktigt bistert kallt är det idag med -9 grader. Som tur är så blåser det inte ännu nåt och ingen nederbörd heller - låt det vara så också.

Ikväll skall vi och ett par till på Nyårsrevy - lokala entusiaster som spelar revy för oss andra. Dom är jätteduktiga ... vi brukar gå varje år ... först skall vi äta buffé och sen få skratta - det låter väl som ett bra koncept. Och sen hem till oss och dricka kaffe efter föreställningen och surra - kompisar emellan. Trevligt trevligt ...

Nu skall jag dricka mitt redan hämtade kaffe ... see ya.

Av Babbelmoster - 24 januari 2008 18:54

Direkt efter skottningen, hoppade jag in i varma duschen, välbehövligt - för svettig var jag och sen började jag frysa. Nu är jag mysklädd ... jäkligt skönt måste jag säga. Har hunnit med att tona håret också ... ätit lite joghurt och hårdmackor med medvurst och paprika och purjo på. Goddi goddi gott gott! Sen är det handboll och hockey att kolla på ... orkar nog inte blogga så mycket i kväll. Mina händer är helt slut! Men något litet inlägg måste jag ändå få iväg till er mina bloggarkompisar där ute i avlånga landet!

Av Babbelmoster - 24 januari 2008 18:45

Oj ni skulle ha sett hur vi hade det med snö på infarten när vi kom körandes efter jobbet, min man och jag. Vi slutar ju samtidigt - 15.30 - och han hämtade mig ... in på området - inte plogat - det var säkert 2 dm på gatan med snö, moddigt och hemskt! Gick knappt att svänga in på våran egen infart ... så mycket snö var det - vi fick stanna bilen precis vid gatan. Och börja pulsa i den flera decimeterhöga snön! Gick över kängorna mina ... vi började skotta nästan direkt - sen vi bytt kläder! Jag sopade av bron ... det var inte roligt alls - det hade drivit och blåst - så hela våran framsida av huset var vitt - annars är huset gult! Allt var igensnöat på bron ... Nåväl ... jag började skotta fram plattorna som går mot bron från infarten. På sina ställen var det hur högt som helst ... mannen och jag höll på att skotta i 1,5 timme! Det snöar fortfarande - om än mycket mindre än idag! Gudskelov säger jag. Det slutade blåsa också i eftermiddags, ungefär samtidigt då vi slutade jobba. Det var allt tur det ... för om det hade blåst som idag - tror jag inte att vi hade orkat skotta! Det är tur gubben har mig och tur jag har honom!!! Men jag säger då det - ni som aldrig har provat på att skotta hårt packad, flera decimeterhög snö ... ni har inte provat mycket!!! Tungt och jäkligt är det ... och nu är vi båda totalt slut i kroppen och jag har knappt alls någon kraft i mina händer och fingrar. Jag har nästan ingen kraft i vänstra armen ... det märkte jag tydligt vid snöskottningen ... och handlederna - jag kan tala om att dom känns! Nu har vi så mycket snö - att jag åtminstone är nöjd för i vinter! Inte ett korn till behöver komma - om jag får bestämma! Men det får jag väl inte ... nu har jag ännu mera ont i kroppen än vanligt!!

Av Babbelmoster - 24 januari 2008 11:03

Jag måste få fråga - tror ni alla karlar är stöpta i samma form? Läste nyss ett superbra inlägg hos Frissan om hennes man och jag måste säga att jag känner igen mig själv i detta inlägget, eller rättare sagt min egen gubbe!!!

Det där med att dom inte hittar saker och ting - inte ens i sin egen garderob!! Det är precis som om dom tror att klädplagget dom söker, skall komma flygandes ut ur garderoben bara för att dörren öppnas! Gubben min bara står och tittar in där ... man måste ju för klåden leta och röra i kläderna ...

Och det här som Frissan också skrev om att när man frågar: vad skall vi ha för mat? då svarar käre maken: spelar ingen roll - gör du nåt bara! Och sen när man då föreslår nåt - ja då kommer det: nämen jag hade nog hellre velat ha ......! va då kan man ju bli vansinnig!!! Men det är väl ändå tur att dom har sina älskliga perioder och sidor - för annars stod man ju inte ut med dom *ler*. Läs nu detta med humor och inte på alltför stort allvar ... jag skämtar också lite - men det är också mycket sanning i det hela!!!

Ja se dessa kära män ... dom är bra att ha - tills vi hittar något annat *ASG*.

Nä nu får jag ge mig ... så jag inte får alla män på mig. För sanningen att säga män - så är ni superbra att ha - till mycket!!

Av Babbelmoster - 24 januari 2008 09:09

Kan bara tala om för alla er att det är ett jävla skitväder hos mig. Det är fortfarande -0 och blåser storm och snöar ... alla fönster här på jobbet har täckts av snön - så vi ser inte ut alls. Men det är ju lika så bra ... för då slipper man se skiteländesvädret!!


Av Babbelmoster - 24 januari 2008 08:53

Vilken match igår - handbollsmatch alltså!! Jag satt där i fåtöljen och babblade och klagade och önskade och nästan bad ... att killarna skulle sluta missa så många givna målchanser och att målvakten skulle göra flera räddningar! Och jag blev ju bönhörd till slut och vilken glädje jag kände med grabbarna! Både jag och gubben min vrålade ut vår glädje ... Jag önskar dom så mycket lycka till i övriga matcher!! Det är svåra motståndare kvar - men under har ju skett förr!

Av Babbelmoster - 24 januari 2008 05:47

Usch - idag är det minsann storm ute! Det blåser och viner  och tar i ... det är alldeles fruktansvärt stormigt här. Snön yr omkring oss ... minus 0 bara idag. Men känns förstås som betydligt kallare med blåsten.

Natten har varit god och skön och bra. Så jag känner mig faktiskt utvilad och pigg!

Nu är det jobb och kaffekoppen som gäller alldeles strax ... Idag skall vi äta smörgåstårta här på jobbet. Företaget bjuder oss anställda på detta för att vi har haft veckorekord på vår produktion av papper. Och även årsrekord - men för det skulle vi få något annat ... möjligen en present! Återkommer och berättar.

Nu precis har en jobbarkompis varit hit och lämnat öl ... vi är 10 stycken som har ett öl/ciderlotteri här ... vi köper burkar eller flaskor till ett värde av 60 kr och så kollar vi jokerdragningen sista lördagen varje månad. Var och en av oss deltagare - har en siffra - det är sista och näst sista siffran på jokern som vi kollar. Den som har sista vinner nästan rubbet, kan vara över 40 burkar. Den som har näst sista siffran vinner 8 burkar! Spännande spännande ... Är även med i ett vinlotteri med 10 deltagare även där, detta är också på jobbet och så ett annat vinlotteri bland mina bekanta och vänner!! Jag brukar ha en jäkla tur att vinna vin skall jag säga ... hinner ju för klåden inte dricka upp allt!! Måste nog bjuda hit alla er bloggare!!

Nä nu hämtar jag kaffet ... see ya!

Av Babbelmoster - 23 januari 2008 18:21

 

Drömmar om vatten

Kan handla om det okända.

Att klättra

Man vill övervinna hinder, ta sig uppåt. Det kan betyda att du vill eller behöver klättra uppåt på karriärstegen.

Att drömma om ett hus

Kan syfta på personligheten och ge en bild av vem du är. I drömmen kanske du hittar nya rum. Och det betyder att ditt omedvetna tycker att du har fler färdigheter att utveckla.

Erotiska drömmar om "fel" person

Personen kanske har egenskaper som du behöver ta till dig eller beundrar. Eller så har din föreställning om personen varit negativ, men i ditt omedvetna har du ändå uppfattat personen positivt. Det kan också betyda att du verkligen är attraherad av personen i ditt omedvetna.

Att tappa tänderna

Det kan betyda att du varit med om en situation när du inte kunde bita ifrån ordentligt, trots att du ville.

Att sväva omkring

Det kan betyda att du lever för högt upp och behöver markkontakt. Att du helt enkelt har för höga tankar om dig själv. Eller det motsatta, du känner att du sitter fast i en situation och då säger ditt undermedvetna ”Ja men, titta du kan flyga”.

Att inte komma loss

Du befinner dig i en situation där du inte trivs och sitter fast. Kan till exempel handla om ett jobb eller ett äktenskap.

Att drömma om någon man inte sett på flera år

Personen kanske representerar något han eller hon är bra på som du också är bra på. Eller så har personen egenskaper du saknar eller beundrar.

Drömmar om eld

Kan betyda en mängd olika saker. Elden värmer eller förstör, den kan alltså både stå för något positivt och destruktivt.

Att drömma om sol eller ljus

Något kan ha klarnat i ditt medvetande eller så har du behov av att något ska klarna.

Att allt går i "slow motion", du springer men kommer ingenstans

Kan betyda att du inte kommer ifrån en situation så fort som du skulle vilja.

Att falla

Du har för höga tankar om dig själv. Eller så kan det vara det faktum att vi lever i en teknisk värld och du behöver mer markkontakt. Du skulle helt enkelt må bra av en skogspromenad.

Att plötsligt vara naken bland folk

Du inser inte att du berättar för mycket om dig själv för omgivningen. Eller tvärt om, du är för sluten. Som sagt, drömmar är väldigt individuella.


Säg mig vad du drömde om i natt?

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards