Alla inlägg under januari 2008

Av Babbelmoster - 23 januari 2008 14:27


Jag är en lipsill
- i alla fall när jag ska hacka lök. Då tjuter jag som aldrig förr! Mascaran rinner och jag skär nästan fingrarna av mig eftersom jag inte ser knivhelvetet!
Ja, ni förstår ju själva vad problemet är - jag gråter floder ibland när jag hackar löken! Och skär mig dessutom ...

Så, kära bloggläsare - har ni något tips?
Jag har provat följande och inget har hjälpt: ha vattenkranen på, stå under fläkten, ha solglasögon, ha en tesked i munnen, blunda, hacka fort ...

Av Babbelmoster - 23 januari 2008 13:44

Har beställt nya gardiner från Jotex idag - dom heter Monstera och går i svart/vitt - precis mina färger!! Och kommer att passa perfekt i mitt kök ...

Av Babbelmoster - 23 januari 2008 11:38

Är du en sån där duktig bloggare som äter din frukost varje dag? Jag är såå dålig med att få i mig nåt på morronen - fast jag vet att frukosten är dagens viktigaste mål. Gubben min äter gröt eller fil eller kräm innan han far på jobbet. Men jag börjar dagen med massor med kaffe - dåligt - jo jag vet - och nog har min mage börjat säga ifrån - mår illa ibland när jag dricker kaffet på morronen - och känt av katarr har jag också.

När man bor nån gång på hotell - då äter man ju frukost - fast det blir ju lite senare än när man skall på jobbet. Och visst är det gott då, fil, flingor, frukt, juice, ostmacka, gurka och tomat! Så jag kanske borde försöka ändra på mina frukostvanor - men man stiger ju upp halv 5 - inte är man så sugen på att äta den tiden!!!

Av Babbelmoster - 23 januari 2008 10:52

Har ni tänkt på det här - det är ALLTID någon vaken vid bloggen ... vilken tid det än är på dygnet!! Nu sitter jag här igen ... har lunch och ätit precis min sallad och paj. Men jag kan tänka mig att vi är många många som sitter någonstans där ute i landet vid en skärm och en blogg - läser och skriver! Hallå - är du där???? Svara om du har lust - vart sitter du?

Av Babbelmoster - 23 januari 2008 10:45

Tänk så bra våra fötter är egentligen! Dom hjälper oss att ta oss fram på vägen, för tänk så hemskt om inte fötterna fanns, då skulle ju benen sticka rakt ner i backen och vi skulle inte komma fram alls *ler*.

Skämt åsido - vad jag vill ha sagt - det är att vi skall vara rädda om våra fossingar. Vårda dom ömt som om dom vore gjorda av guld! För då kanske dom också stoppar längre.

Att göra fotbad någon gång då och då och inte vänta år mellan ... att fila och skrapa, massera, smörja in ...

Varför gör vi fotbad så sällan?

Om jag går till mig själv ... så gör jag ofta ofta på sommaren fotbad. Sitter ute på bron eller altanen och skvalpar på med fötterna i varmt och väldoftande vatten. Filar dom sedan och smörjer in dom. Men på vintern blir det såååå sällan jag gör det. Kan egentligen inte förstå det - för visst går det utmärkt också att sitta inne och göra sitt fotbad!

Så där måste jag nog ta mig själv i kragen och ruska till mig!

Hur ofta gör du fotbad? Och har du en sånt där "fotbad" med massage i som gör det extra skönt för dina fossingar? Eller använder du bara en hink eller balja ...

Av Babbelmoster - 23 januari 2008 08:54

Hur länge har du varit förlovad?

Är du gift eller fortfarande förlovad?

Själv var jag förlovad 14 år innan "vi slog till" ... så man kan nog säga att "vi lärde känna varandra ordentligt innan äktenskapet".

Av Babbelmoster - 23 januari 2008 08:36

Varför drömmer vi kvinnor om att våra män skall knäböja framför oss och fria till oss? Vi är romantiker ... så är det! Vi vill ha den fullkomliga och romantiska upplevelsen som man bara läser om i sagornas värld! Är det inte så tjejer???

Men det går ju inte att komma ifrån att det är himla romantiskt när killen faller ner framför en tjej och tar hennes hand i sin och ser drömmande och förälskat in i hennes ögon! Och frågar: vill du gifta dig med mig? Och hon i sin tur tror inte sina ögon eller öron och faller honom om halsen och säger: JA det vill jag älskling!

Min man var inte så romantisk när han friade - men jag blev ändå lika glad och lycklig för det!! Han friade ju till mig. Lyckan kom till oss eller den fanns ju redan där innan giftermålet ... vi har varit gifta ganska så länge nu ... och vi är lyckliga som tur är ännu!

Men vem friade till vem - när du gifte dig????

Av Babbelmoster - 23 januari 2008 05:45

God morgon mina vänner där ute någonstans i Sverige! Sover ni ännu eller är ni på jobbet - som jag då?

Har sovit sååå gott inatt - trots fullmåne! Jag såg månen i morse och tänk vilken enormt starkt lysande lampa den egentligen är. Det ser nästan mystiskt ut när man ser den där uppe - långt bort från oss. Den lyser över stock och över sten, bland tallar och granar ... jag tycker det är så vackert och på den här vita snön ... märkte redan igår kväll att den var uppe och lös på oss - för det var ljust ute.

Och kallt har jag också ... hela -9 grader, brrr ... tur man har varma kläder och varmt kaffe som alldeles strax skall värma även min strupe!!!

Presentation

Tiden

Gästernas bok för avtryck

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Mitt väder

klart.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Längtar du till våren?
 Ja
 Nej

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Cloudy With A Chance Of Sun

Ovido - Quiz & Flashcards